Los comuneros de Agolada culpan a la Xunta de la falta de recursos contra incendios

d. c. LALÍN / LA VOZ

DEZA

Miguel Souto

Los propietarios de montes denuncian que no hay cortafuegos

20 ago 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

La Comunidade de Montes Veciñais en Man Común de Basadroa, Outeiro y Ramil, en Agolada, remitió un escrito al jefe provincial del servicio de Incendios de la Xunta en Pontevedra, Manuel Francisco Gutiérrez, denunciando la inacción a la hora de aplicar un convenio suscrito hace tres años para proteger el monte ante posibles incendios. El presidente de la comunidad, Ánxel Méndez, responsabilizó al organismo autonómico de las consecuencias que pudiera ocasionar un fuego forestal en estos montes.

Asimismo, le trasladó su preocupación «pola situación de abandono na que se atopa este monte por parte do servizo que vostede dirixe». En el escrito sostiene que las pistas y los cortafuegos se encuentran inaccesibles desde hace años. «Temos un convenio subscrito que só figura no papel, pero non na realidade, sendo vostede coñecedor do seu incumprimento, polo que lle participo da súa responsabilidade en canto ás consecuencias que disto puidesen derivarse», expone en la carta enviada al responsable provincial de incendios de la Xunta.

Méndez asegura que llevan «aguantando moito tempo e avisando dende comezos de ano» sobre la preocupante situación en sus montes. «Fixeron o proxecto, pero sobre o terreo levan tres anos sen facer nada e hai máis de dous anos que tiñan que ter feito cortalumes e pistas, e non os fixeron», explica.

Cuidados

La ola de incendios que afecta a Galicia, aunque especialmente el sufrido la semana pasada en la propia Agolada, han aumentado la preocupación entre los propietarios. El presidente de la comunidad agolense apunta que el monte comunal tiene 350 hectáreas «moi ben coidadas polos comuneiros, plantadas con piñeiros e frondosas do país».

Por otro lado, advierte que incluso cuentan con balsas para que los helicópteros de extinción carguen agua «e outros dous construídos con fondos propios da comunidade onde están a cargar as cisternas dos tractores para apagar os lumes na zona».

Ánxel Méndez recuerda que desde la comunidad de montes tienen un convenio suscrito con la Xunta. «Un proxecto de ordenación ao que nos obrigaba a lei, pero que está só no papel, na realidade fixeron cero», subraya. Finalmente, el portavoz de los comuneros de Basadroa, Outeiro y Ramil advierte que aunque «incendios hai e seguirá habendo, hai que poñer medios para minorar e atallar os seus efectos, neste caso dende a Xunta non se fixo nada».