A tenor del aplazamiento indefinido del curso en la guardería del Scientia de Lalín y los problemas asociados de conciliación, desde el BNG lalinense recordaron que la situación no es nueva «dado que en anos anteriores os impagos e baixas do persoal, cando a xerencia do centro era outra, xa estiveran de actualidade». Consideran que esta crisis en la escuela infantil es culpa del Partido Popular, reiterando la «grave eiva que sufre Lalín en canto ao número de prazas de escola infantil dispoñibles».
Indicaron que el PP votó en contra de la propuesta de los nacionalistas al respecto y que el actual panorama «agrava a situación que viven as familias lalinenses en canto a conciliación sen que ninguén do goberno teña solucións que aportarlle ás familias». El portavoz del BNG de Lalín, Francisco Vilariño, exigió al Concello medidas «inmediatas».
Asimismo, demanda soluciones a la Consellería de Política Social «que se atopa desaparecida perante tal crise na conciliación de todos os lalinenses». El BNG considera que este es el resultado directo «dun PP que entende o ensino como un negocio», acusándolos de actuar «dun xeito tan irresponsable que minten descaradamente á hora de dicir que non coñecían o tema».
Los nacionalistas anunciaron que presentarán iniciativas a nivel municipal y parlamentario para dar una pronta solución al conflicto y «pedir responsabilidades políticas ante feitos tan graves».