Alertan de que el edificio de Scientia y la finca están fuera del concurso

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Miguel Souto

Reunión de asesoramiento a los trabajadores y encuentro con el regidor

01 feb 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

Representantes sindicales se reunieron ayer con el alcalde de Lalín, José Crespo, que salió del pleno para mantener este encuentro sobre el concurso de acreedores del colegio Scientia. Xosé Manuel Nogueira de la CIG afirma que en el concurso «non se ven afectados nin o colexio ni la finca» explicando que el concurso de acreedores é para Scientia Lalín y el edificio del colegio y los terrenos fueron adquiridos por Scientia School». Consideran que el concurso afecta solamente «a unidade produtiva que é a que vai a concurso» y que serían los trabajadores. En concurso entra, apuntan «as débedas que a empresa ten cos traballadores e cos proveedores».

Califica el concurso de «doloso» porque puede suponer «que 50 traballadores se queden na rúa ou 230 rapaces ou familias van a ter problemas e a empresa pode saír de rositas». Explicó que «nos pedimos ao rexistro da propiedade un informe simple e alí ven que finca parcela afectada por unha hipoteca pero a nome de Scientia School y o outro acaba de chegar e pon Scientia Lalín polo que entendemos que son dúas empresas distintas».

Nogueira señala que le trasladaron al alcalde que «se alguén quere vir, ten que mercar dúas pezas. A primeira a prezo de saldo, pero a segunda estás debaixo deles». Defiende el problema que acarrearía tener que buscar sitio para recolocar, llegado el caso, a los 230 alumnos con los que cuenta el colegio ahora mismo.

La tarde-noche del jueves, la Intersindical mantuvo una reunión con trabajadores. Ayer Nogueira explicaba que «todavía non está publicado no Boletín Oficial do Estado pero xa hai algún cambio porque a administración concursal empezou a enviar hoxe (por onte) ás compañeiras a comunicación de créditos para aquelas persoas que teñen débedas ca empresa que as vaian comunicando».

En la reunión, apunta, lo que se hizo fue hablar en un primer momento sobre qué es un concurso de acreedores y cuáles son las características de este y qué lo hace diferente a cualquiera de los anteriores. Explica que «é problemático polo feito de que non afecta o que é a parcela e o espazo físico do colexio». Sospecha de una maniobra que califica de «vil».

Explica que «foron quenes de mercar o colexio baixo o formato de Scientia School S. A. e logo crearon unha S. L. onde meteron ao profesorado, e que é ao que lle chaman unidade produtiva que é o que van a meter en concurso agora». Considera que «o edificio e a parcela queda en mans deles, pero hai que demostrar todo iso» y sospecha que «a xogada pode ser esa»

Recuerda que la compra se materializó en diciembre del 2021 y «agora pasaron tres anos e pico e non sabemos se iso expira ou non expira».

Por parte del sindicato se anuncia de nuevo que se van a personar como sindicato «e estaremos na mesa de negociación co administrador concursal para ver e coñecer, en primeiro lugar que motivos aluden para o concurso: se son económicos ou son organizativos, si afecta a totalidade da plantilla ou non». En el encuentro con algunos trabajadores analizaron estas cuestiones y una posible hoja de ruta a seguir. El sindicato pedirá también una reunión con la consellería de Educación.

Nogueira señala que les consta que la Inspección ya estuvo indagando si había plazas libres en otros centros.