El BNG desvela quejas ante la Valedora por los problemas del SAF en Lalín

La Voz LALÍN / LA VOZ

LALÍN

04 mar 2025 . Actualizado a las 22:30 h.

El portavoz del BNG de Lalín, denunció deficiencias en la atención sociosanitaria de las personas mayores del municipio, indicando que hay vecinos que llevan años esperando a ser atendidos por el Servizo de Axuda no Fogar (SAF). «A responsabilidade non é dos traballadores dos Servizos Sociais, que realizan a súa labor con responsabilidade e eficiencia, senón da falta de capacidade para levar adiante o traballo con garantías pola falta de recursos humanos, e o que é máis grave, a decisión do goberno local de non tramitar debidamente o cupo de horas para a dependencia e así non prestar o servizo á cidadanía».

El concejal nacionalista indicó que ello tiene «unha finalidade clara que é a de non gastar en algo tan fundamental».

Más de dos años de espera

En este sentido, sostiene que la situación actual «é tan desesperante que a única maneira coa que os veciños poden combater esta situación é presentando reclamacións que nin sequera son contestadas por parte do goberno municipal». Por otro lado, Vilariño asegura que hubo casos en los que tras más de dos años de espera «vironse na obriga de ter que presentar unha reclamación ante a Valedora do Pobo, que foi admitida a trámite».

La queja a la que se refiere el BNG es la relativa a una persona de 91 años con un grado de dependencia II reconocido desde el 2022 e incluida en el Programa de Asignación de Recursos para la atención de carácter personal y doméstico. La familia asegura estar desde entonces a la espera del servicio que, según indican, debe dispensar el Concello.

En julio pusieron una reclamación, pero aseguran no haber obtenido respuesta. Tras un encuentro infructuoso en septiembre, en diciembre acudieron de nuevo para hablar con la trabajadora social «e comunícanos verbalmente que a usuaria se atopa no posto 52 en lista de espera cando había moito tempo estaba no 18». En su queja, aseguran trasladar la situación a la Valedora al estar «desesperados con esta situación desatención por parte dos Servizos Sociais e o agravamento da persoa en cuestión».