Yolanda Díaz con Marta Lois en tierra de lucha obrera: «O Papa díxome que era clave reducir a xornada laboral»

Patricia Hermida Torrente
Patricia Hermida FERROL / LA VOZ

FERROL

Yolanda Díaz, abrazada a su padre
Yolanda Díaz, abrazada a su padre César Toimil

La ministra se rodea en Ferrol de históricos antifranquistas en un acto para respaldar a Sumar Galicia, y admite que «dentro do Goberno teño problemas e por iso pido axuda». «Para derrocar ao PP de Alfonso Rueda non chega co BNG e o PSOE, hai que votar a Sumar», avisa

03 feb 2024 . Actualizado a las 15:49 h.

Ría de Ferrol, territorio de working class heroes. Y cuna de Yolanda Díaz, ministra de Trabajo y líder de Sumar que este sábado llegó a la plaza de Ferrol Vello de abrazo en abrazo. Ovacionada incluso por los clientes de las terrazas, se rodeó de históricos del sindicalismo del naval, miembros del antiguo gobierno de Ferrol en Común o mujeres de marzo del 72 (cuando la policía franquista mató a dos obreros de Bazán en una manifestación). Llegaba a Ferrol al día siguiente de ser recibida por el Papa pero también minutos después de que Pedro Sánchez le robase un titular: el martes el Consejo de Ministros aprobará la subida del salario mínimo interprofesional. Muy emocionada, Díaz apoyó a la candidata de Sumar Galicia, Marta Lois, «unha gran persoa», la definió. «Pido o voto para ela para anticipar a primavera», dijo. Y celebró su visita esta semana al Vaticano, de donde arrancó algo más que fervor para las elecciones: «O Papa díxome que era clave reducir a xornada laboral, que era clave ter tempo para vivir».

La sombra del Pontífice sobrevoló el acto, hasta el punto de que Íñigo Errejón (recién elegido portavoz de Sumar en el Congreso relevando a Marta Lois) le recordó: «Como te dijo el Papa, no aflojes, no aflojes». La formación de izquierdas se suma a los datos aportados por Yolanda Díaz: «Nas xerais as formacións progresistas lograron 810.000 votos en Galicia, e a última maioría absoluta de Feijoo só tivo 627.000 votos... para derrocar ao PP de Alfonso Rueda non chega co BNG e o PSOE, hai que votar a Sumar». A su lado, la candidata Marta Lois se mostró convencida de que «seremos o motor dun cambio histórico o 18 de febreiro».

Ante un público entre el que figuraban desde el exalcalde de Narón, José Manuel Blanco, hasta el hijo de Xosé Manuel Beiras, Dani Beiras, o la productora Chelo Loureiro, la ministra de Trabajo celebró «estar na terra dos meus pais e de loitadores como o recordado Fernando Miramontes, ou de Concepción Arenal». «Estou aquí tras unha semana longa onde estiven en México ou en Roma co Papa, pero cun fío vermello de mellorar os dereitos dos traballadores en toda Galicia», abundó una Díaz que teme que «os galegos pensen que é imposible derrotar na Xunta ao PP pero este país envellecido tamén ten dereito a soñar, non é verdade que os galegos sexamos conservadores».

La  ministra definió a Sumar como «forza laborista que fixo dos ERE o mellor mecanismo de protección social, dicían que me cargaría ao país pero ao final salvamos o país». Hizo gala de sus logros como ese SMI que experimentará un nuevo incremento o la reforma laboral: «Rajoy soñaba cunha España de 20 millóns de ocupados e xa temos máis de 21 millóns». Su siguiente lucha pasa por la reducción de la jornada laboral, con un claro guiño a posibles desencuentros con el equipo de Pedro Sánchez en ese aspecto: «Dentro do Goberno temos problemas e por iso pido axuda cos vosos votos para reducir esa xornada laboral».

La candidata de Sumar Galicia, Marta Lois, hizo hincapié en las políticas destinadas a los trabajadores «nesta cidade de obreiros onde tivemos a Jorge Suárez como mellor alcalde de Ferrol, con quen compartín esas loitas municipalistas que foron semente do que temos agora». Por su parte, la ministra también tuvo palabras para Pablo Iglesias, pero para el fundador del PSOE, no para su antiguo compañero y hoy claramente enfrentado a la ministra: «A primeira manifestación de Pablo Iglesias Posse foi para pedir a reducción da xornada laboral e nós temos que seguir con esa loita».

Como telonero, Errejón se atrevió a unas palabras en gallego y a creer en las encuestas del CIS«Indican que la mayoría de los gallegos necesitan un cambio, la herramienta del PP es la desmoralización pero sin Sumar no habría una subida del salario mínimo; porque este país no puede vivir solo del turismo y el eucalipto».