Con el fin de «reforzar a superficie pública» del parque natural
27 nov 2024 . Actualizado a las 05:00 h.La Xunta formalizó este martes la compra de doce parcelas más de titularidad privada en el Parque Natural Fragas do Eume. Con una superficie de cerca de 13 hectáreas y localizadas en los concellos de Monfero (once de ellas) y Cabanas (una), estas fincas pasan a formar parte de la superficie pública del parque natural, que suma ya más de 1.850 hectáreas.
La conselleira de Medio Ambiente e Cambio Climático, Ángeles Vázquez, firmó este martes en Pontedeume la escritura de compraventa de las doce propiedades, «que supoñen o terceiro lote de terreos adquiridos polo seu departamento no que vai de ano no marco dun programa pioneiro co que busca reforzar o peso da superficie pública neste espazo natural, no que o 80 % dos terreos son de titularidade privada».
El objetivo de estas compras es «actuacións de conservación e restauración en zonas de máximo interese ecolóxico, eliminando e retirando especies invasoras e mellorando a continuidade das masas de frondosas autóctonas que caracterizan ás Fragas do Eume, o bosque atlántico europeo mellor conservado de toda Europa».
En este sentido, la Xunta recuerda que habilitó un presupuesto de 1,1 millones de euros «para afrontar este tipo de adquisicións e ten localizadas unhas 400 parcelas (que suman 200 hectáreas) para avaliar a súa posible compra. De feito, está previsto adquirir un novo lote (o cuarto) antes de que remate o ano». Hasta el momento, el Goberno gallego «xa comprou 40 parcelas que suman preto de 30 hectáreas». La Xunta considera de vital importancia la realización de actuaciones que persigan tanto incrementar la superficie pública de bosques y su recuperación como asegurar la conservación de la naturaleza a través del mantenimiento de los procesos ecológicos, la preservación de la biodiversidad de los ecosistemas y la aplicación de medidas que garantices «a singularidade do paisaxe e a restauración de recursos naturais».