Cedeira, unas de las nuevas dieciocho Ciudades Amigas de la Infancia de Unicef en España

La Voz CEDEIRA / LA VOZ

CEDEIRA

Ramón Loureiro

En la actualidad, en todo el país, con estas nuevas incorporaciones, son ya 311 las entidades locales dentro de esta red

27 nov 2025 . Actualizado a las 00:25 h.

Cedeira es una de las dieciocho entidades locales de España que se ha convertido en Ciudad Amiga de la Infancia de Unicef. Desde la administración se señala que esta distinción «enche de orgullo ao goberno local, que leva anos traballando para abrir a política municipal á participación real e efectiva dos menores, tanto a través dos Orzamentos Participativos, dos que está a desenvolver a sexta edición, como da creación do Consello Local da Infancia e a Adolescencia Ondiñas na Vila, que xa levou tamén adiante os seus primeiros proxectos reais».

En la actualidad, en todo el país, con estas nuevas incorporaciones, son ya 311 las entidades locales dentro de esta red de Unicef. Se trata de un distintivo con cuatro años de vigencia y que significa la implementación de políticas que tienen en cuenta tanto a niñas como a niños. Una Ciudad Amiga de la Infancia es un sistema de gobierno local «comprometido cos dereitos dos menores, segundo a Convención sobre os Dereitos do Neno, e que pon en marcha políticas que consideran non so as súas necesidades, senón directamente as súas demandas».

Seña de identidad

Esta participación es ya una seña de identidad del Concello de Cedeira, que va por la sexta edición de los presupuestos participativos —con el alumnado del IES Punta Candieira decidiendo en cada ejercicio el destino de 20.000 euros del presupuestos municipal— y que creó a finales del 2023 el Consello Local da Infancia e a Adolescencia (CLIA) Ondiñas da Vila.

En esta misma dinámica, se están dando los primeros pasos en otros ámbitos. Desde el Concello ponen el ejemplo de, en los últimos meses, «a primeira experiencia de escoita activa coas parroquias da zona rural, ou a próxima posta en marcha do Consello Sectorial de Memoria Democrática».

«No último ano, o Concello cedeirés executou dúas iniciativas xurdidas directamente do CLIA Ondiñas da Vila: un ciclo de cine e un merendoiro no parque San Isidro. Hai poucos días, un grupo de oito destes representantes da infancia local estiveron no Foro de Participación que Unicef celebrou no Hórreo, explicando a súa experiencia», apuntan.

El edil de Mocidade, Noel López, señala que «é unha satisfacción grande acadar este recoñecemento, que desde o goberno local non se perseguiu como un obxectivo senón que é a consecuencia das políticas de participación dirixidas aos menores que se levan desenvolvendo desde o anterior mandato.

El día 9 en Madrid

Noel López, junto con el alcalde, el socialista Pablo Moreda, estarán en Madrid el 9 de diciembre para recoger la distinción, que tendrá vigencia hasta el 2029 y que implica continuar trabajando «para dar voz e decisión aos nenos e nenas sobre o presente e o futuro do seu pobo».