Aparecen dos ovejas muertas junto a una vivienda de Naraío

A. F. C. SAN SADURNIÑO / LA VOZ

SAN SADURNIÑO

CEDIDA

Afectados urgen a la Xunta a actuar por los ataques del lobo, que pueden acarrear recortes en las ayudas de la PAC, «vitais para o sector gandeiro»

02 nov 2019 . Actualizado a las 13:12 h.

Un vecino de la parroquia de Naraío, en San Sadurniño, se ha encontrado esta mañana con dos de sus ovejas de raza sufolk muertas. Ocurrió al lado de su casa. «O lobo? Os cans? Maldito sexa quen fora, o que está claro é o total abandono e o escasísimo apoio da Xunta ao rural», critica harto de «pragas» que merman la ya precaria situación del sector ganadero. Es la primera vez que se produce un ataque de este tipo junto a las casas en la zona.

Esta semana, representantes de la Asociación de Prexudicados pola Fauna Salvaxe (Aperfasa) de Galicia se entrevistaron con José Balseiros, director xeral de Gandaría, de la Consellería de Medio Rural, para abordar la repercusión de los daños causados por el lobo. Los ganaderos pusieron sobre la mesa una circunstancia que empeora el problema: «A situación é moi grave, este ano houbo gandeiros que sufriron recortes nas subvencións da PAC [política agrícola común] debido á perda de carga gandeira, motivada polas baixas e a falta de nacementos a causa do lobo».

Aperfasa incide en que la PAC «é unha axuda vital para a supervivencia das explotacións», por lo que cualquier reducción podría suponer un golpe difícil de resistir para los granjeros. El colectivo advierte de que, «se a Consellería de Medio Ambiente [con competencias en la materia] non toma a determinación de rebaixar a poboación de lobo, como xa fixeron outras comunidades, os recortes [da PAC] irán a máis co paso dos anos, e incluso haberá gandeiros que deixen de ter dereito a percibila».

La asociación indica que Balseiros se comprometió a buscar una solución, «aínda que se mostrou pesimista de poder logralo ata que non saia adiante a nova PAC, que tardará dous anos». «Dixo que pelexará para que haxa unha excepcionalidade por este suposto, pero que vai ser case imposible na actual», señala.

Impacto sanitario

Aperfasa volvió a alertar del posible impacto en materia sanitaria de la expansión del jabalí. «Medio Rural deseñou un plan para esta temporada de caza, buscan a colaboración de 160 tecores para a toma de mostras», explica. Analizarán la posible incidencia de la peste porcina africana y clásica, la enfermedad de Aujeszky, la tuberculosis y la brucelosis.