Iago Varela, autor do libro de filosofía máis vendido, publica de novo: «A natureza é sanadora e ensínache o camiño a seguir»

ANA F. CUBA SAN SADURNIÑO / LA VOZ

SAN SADURNIÑO

Iago Varela, co seu novo libro, en Sevilla, onde leva varios meses traballando cunha bolsa
Iago Varela, co seu novo libro, en Sevilla, onde leva varios meses traballando cunha bolsa CEDIDA

Logo de trunfar coa súa primeira, este enxeñeiro de San Sadurniño publica «unha fábula do século XXI» narrada en feminino

13 ago 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

«Unha rapaza atópase perdida nun misterioso bosque co único acougo de que a súa intuición a incita ferozmente a continuar camiñando ata cruzar o seu limiar. Sumida nesta nova realidade, pero aberta de corazón, o peculiar entorno e os sucesos experimentados conducirana a profundas reflexións e a descifrar grandes enigmas. Entre elas, descubrir a lei que afasta ao ser humano da harmonía natural». Esta é a suxestiva sinopse de «O camiño natural. Unha fábula para o século XXI», o segundo libro autoeditado por Iago Varela Romero (Naraío, San Sadurniño, 27 anos), á venda a través de Amazon. No 2022 debutou como escritor con «A rebelión dun buda. E as chaves da última realidade», que chegou ser a obra de filosofía máis demandada en España na plataforma dixital en formado Kindle e situouse entre os tres primeiros en papel.

Esta vez, este técnico en mecatrónica e enxeñeiro electrónico (nas ramas industrial e automática), deixouse levar por un impulso: «Este pequeno libro xurdiu de imprevisto, un día que me apetecía escribir, que quería expresarme de xeito máis poético... axudoume a soltar todo ese amor e esa creatividade, facíame falta». Saíulle unha fábula, coa intención de que os lectores «se poñan nos pés da protagonista e gocen das súas sensacións, a beleza que descubre no entorno e as grandes reflexións ás que chega grazas a ese espazo natural [...], que se transporten a outro mundo brevemente».

Iago deu vía libre á súa voz feminina: «Tiña que ser, porque sinto a poesía como unha enerxía máis feminina, máis creativa, máis cariñosa, máis sensible... Cada home e cada muller poden tocar a feminidade e a masculinidade [...], é moi positivo ser capaces de expresarse sen ter vergoña». Narrado en primeira persoa, «cunhas trazas» de diálogo, o autor inspirouse no seu entorno, o do río Castro, co que se sente conectado: «Para min é vital, descubrín en Sevilla [onde leva uns meses traballando] que lle teño moito máis cariño do que cría, que ten moito máis peso do que pensaba, foime conformando, quéroo moito e necesítoo».

Contra as barreiras

Do proceso de autoanálise continuo ao que se somete conclúe que non sente apego aos lugares, «pero si unha conexión coa natureza, a necesidade de poñer os pés na terra e formar parte dela, de experimentar iso no corpo». De aí se nutre á hora de escribir, un proceso creativo do que goza, «algo transformador, cando vas dando a luz á túa arte, sexa o que sexa». Por iso anima á xente a «facer o que lle gusta», sen escudarse en que non se lle dá ben ou na preguiza: «Falo porque o amas [...], a gran lección pode ser que o esforzo é, en verdade, enfrontarte a ti mesmo e descubrir que non hai ningunha barreira».

Pola súa última obra pululan «pequenas criaturas que axudan a levar a profundas reflexións». A protagonista atópase nun bosque, «perplexa pola súa beleza», e sen saber por que está alí, e déixase guiar pola intuición para encontrar o camiño «para chegar ata o final». Nesa viaxe dá «coa clave para entender o seu compás interno», da man da natureza, a mestra que lle ensina «o enigma da perfecta imperfección». Alí «reflexiona sobre a caótica orde que rexe a natureza, coma unha orquestra sen director que soa á perfección». Porque, pregúntase o autor, «que significa para a natureza a perfección, se é perfectamente imperfecta? Quizá a clave está na imperfección».

A conexión coa terra

O relato ten algo de terapéutico: «Para min a natureza é sanadora [...], e dáche esa claridade de saber o que queres, o camiño a seguir, escoitando o teu compás interno». Defende esa conexión coa terra: «Non entendo como un ser humano nunha vida urbana pode estar realmente san, saber o que realmente quere sen que lle sexa imposto. Eu non sería libre influenciado por cousas externas a min... porque ti es un ser orgánico que necesita ter o seu contacto electromagnética coa terra e co aire fresco».

A cidade de Sevilla gústalle moito —«espazos amplos, cómoda, ben comunicada, ben bonita...»—, pero quere volver á terra: «Non necesariamente Galicia, pero si unha vida máis natural, cultivando a miña comida... creo que esa é a verdadeira experiencia humana». Na súa última obra, da que compartiu un tráiler nas redes sociais con 4.666 reproducións, mestura o concepto de fábula cunha muller do século XXI, un «choque» buscado. A protagonista acaba descubrindo «a lei natural».

«É un libro moi nutritivo, a intención é que quen o lea sinta canto lle aportou aínda sendo curto», di. Hai moito da súa filosofía vital: «Considero que todos somos responsables a nivel individual do que pasa na sociedade [...]. De aí a importancia de cada decisión que tomas. Ser consciente do que ocorre pode ser doloroso, pero é liberador porque aprendes e descobres tanto... síntoo así desde moi pequeno, quero coñecer toda a verdade, non vivir na inconsciencia».

Vivir e experimentar a vida

Sostén que no parámetro «pracer-dor» que manexaba en A rebelión dun buda explícase o comportamento: «Cando estás na cama e non te sentes motivado para erguerte e facer algo, se a dor por non cumprir o teu verdadeira potencial na vida é menor que o pracer de quedar na cama.... se cambia esa relación, es honesto e tomas a acción, iso é o que diferenza ás persoas». El convida a actuar, «como primeira etapa de desenvolvemento persoal», para evitar a frustración de «vivir sen experimentar a túa vida».

Aquí entra en xogo a vontade, pero o que realmente valora Iago é a humanidade: «Penso na miña avoa, á que quero infinito, e para querela tanto non necesito que teña vontade de facer nada, valóroa pola súa humanidade. A vontade é útil para quitarse a frustración ou desenvolver o teu potencial, pero o último é a humanidade, ser unha persoa de corazón». Séntese agradecido pola resposta dos lectores aos seus libros: «Téñolles cariño... con que unha persoa valore o que fago xa me bastaría. Cada un ten que estar contento co que fai».