Una trabajadora de la residencia de Sarria: «Traballamos con positivos e mándannos reempregar o mesmo epi catro días»

SARRIA

«As plantas están cheas de contaxiados e ninguén as desinfecta», dice
31 ene 2021 . Actualizado a las 20:24 h.La residencia Nosa Señora do Carme de Sarria registra otro fallecido. Un usuario del geriátrico con coronavirus perdió la vida este domingo, por lo que ya son tres las personas fallecidas y vinculadas a este centro de mayores.
Una trabajadora del geriátrico que pide mantener el anonimato por miedo a las represalias analiza su trabajo diario en el centro.
Epis reutilizados, plantas infectadas. «Segundo a normativa desta residencia, os epis hai que aproveitalos tres ou catro días, cando o normal é que se usas un buzo nunha zona de positivos este se bote ao lixo ao saír e non se sulfate con auga e lixivia e volvelo utilizar, como facemos nós».
Diez auxiliares para cuidar de 90 ancianos. «O principal problema é que falta persoal, non hai descansos nas sete horas de quenda, é insoportable. Temos que estar toda a xornada laboral co mesmo epi, cando se debería polo menos poder cambiar unha vez». «Nunha quenda hai dez auxiliares e porque hai reforzo da Xunta. Dez para atender a 90 maiores con coronavirus».
Las plantas no se desinfectan en pleno brote. «Estás unha tarde enteira nunha planta de coronavirus e ninguén pasa desinfectar».
Condiciones laborales muy precarias. «Non hai nin duchas nin baños axeitados. Estámolo pasando mal e está sendo un inferno. A falla de persoal afecta a todo, só queda unha enfermeira que dobra quenda sen descanso. Antes a situación xa era mala e había moitas carencias, pero agora o desborde é total».
Riesgo extremo de contagio y el responsable, desaparecido. «Aquí entra e sae persoal sen facer nin PCR nin test de antíxeno. Benjamín Escontrela está desaparecido, dirixímonos á supervisora, que está completamente desbordada».
Conclusión: nadie quiere trabajar en la residencia sarriana. «A Xunta non atopa persoal que queira vir para a residencia Nosa Señora do Carme de Sarria, nin tampouco que lle aguante. A xente que ven, renuncia».
El director del CAPD hará de portavoz ante el silencio del Concello
En la residencia hay 82 usuarios contagiados —de los 89 que tiene; dos están ingresados— y seis trabajadores. El centro contrató esta semana a una enfermera de refuerzo que optó por dejar su puesto este viernes. La sanitaria avisó antes de su marcha al alcalde, Claudio Garrido, diciéndole que carecían de los medios necesarios para hacer frente al brote.
El director del CAPD de Sarria, Luis Pardo, habla en nombre de los responsables del centro al no querer estos comunicarse con algunos medios y dice que la Xunta envió a 11 auxiliares de enfermería y un equipo médico.
Pardo también explica que al principio del brote el material era insuficiente y asegura que se compró más. A partir del lunes, el Sergas continuará con la segunda dosis de la vacuna a los residentes y trabajadores sin covid, que son muy pocos. La Xunta, afirma Pardo, no se plantea la intervención porque considera que «está garantizada a calidade asistencial».
Todos los partidos de la oposición presentaron ayer un escrito para solicitar una junta de la residencia —lleva dos años sin convocarse— urgente y extraordinaria «ante a absoluta falta de información dos responsables do Concello de Sarria».