
¿Hay Justicia? Se duda
Llevamos muchos años observando cómo la justicia se ha ido degradando de manera que la ciudadanía observa con preocupación como no se aplica adecuadamente. Ciñéndonos a España, reducir o eliminar distintos delitos a conveniencia del poder y de los delincuentes y que la cúpula judicial les dé soporte, es decepcionante. No quiero decir que todos los jueces estén politizados o sean injustos, pero sí que los hay que en lugar de impartir justicia aplican ideología.
Gracias a jueces justos y a la policía judicial (Guardia Civil) que trabajan ajenos a la influencia y presión de la clase política se van conociendo los desmanes de los poderosos. Decía el Marqués de Sade en su obra Justina o los infortunios de la virtud: «La ley solo existe para los pobres; los ricos y los poderosos la desobedecen cuando quieren, y lo hacen sin recibir castigo porque no hay juez en el mundo que no pueda comprarse con dinero». Agustín Aznar Sánchez.
Botáronme da catedral
A semana pasada recibín a visita duns amigos de Bretaña, que quedaban na miña casa. Decidín ensinarlles o noso país, ou mellor dito, as cousas máis sinaladas do país, xa que temos tanta riqueza que é imposible nunha semana ensinarllo. Fomos ate Compostela e pasamos alí un dos días. Pola tardiña decidimos entrar na catedral, pensando que é un elemento a visitar. Xa dende que puxemos un pé dentro, comezaron as acusacións de que eramos un grupo guiado e que eu era o guía deles. Tenteille explicar ao persoal da catedral que son amigos meus, e nada, non comprendían que un galego teña amigos estranxeiros e que ademais fale varios idiomas. Conseguimos entrar, e vendo a romaría que había alí creada —berros, nenos correndo, peregrinos falando dun lado ao outro do ábsida, e ata a megafonía a todo trapo repetindo «silencio»—, semellaba que o problema era eu que lles estaba falando aos meus amigos na orella. En fin, á terceira ameaza de que nos ían botar da catedral, decidimos que xa estaba ben e que eramos máis dignos ca eles e decidimos saír. Quedaron sen escoitar as historias que alguén unha vez se molestou en contarme. Quedaremos tamén sen transmisión oral por culpa do turismo? Ogallá veñan mellores tempos para os trobadores afeccionados. Mentres tanto, na catedral, toca arriar a xarda se queres que cha expliquen. Xoan Pinto. Vigo.
Búsqueda de la sorpresa o incompetencia
El programa de las fiestas de María Pita salió hace unos días, el de Viñetas do Atlántico acaba de publicarse y el del festival del Noroeste aún no ha salido. Hay muchas personas que programamos nuestras vacaciones en A Coruña en función de estos eventos. Teniendo que hacer cambios de fechas, cuando en A Coruña en agosto es muy difícil encontrar alojamiento. Me parece absolutamente vergonzosa esta actitud por parte del Ayuntamiento, que no tiene en cuenta la situación de muchas personas que no tenemos todo el mes de vacaciones. Jesús López.