Os Chichisos inician los ensayos para mantener en Pontevedra la tradición de Os cantos de Reis
VILABOA
Con ocasión de mantener la tradición de Os cantos de Reis, un año más y van veintitrés, el grupo Os Chichisos inició este jueves en la Casa do Pobo de Bértola, en Vilaboa, los ensayos que desembocarán el próximo 4 de enero en una serie de actuaciones por las plazas y calles de Pontevedra. Los ensayos continuarán este viernes, 27 de diciembre, y el 30, así como el 2 y 3 de enero.
Al igual que en años precedentes, Os Chichisos se harán acompañar el 4 de enero de diversos instrumentos, como acordeón, gaita, flautas, guitarra, tamboril, bombo... y un grupo de niños. En este sentido, precisaron que interpretar O cantos de Reis es «unha tradición habitual nas nosas festas de Nadal era ir cantar polas casas. Grupos de mozas e de mozos percorrían a aldea ou parroquia cantando estas pezas de literatura popular e transmitidas oralmente ó longo dos séculos».
Asimismo, incidieron en que, «en troques do seu cantar, a mocidade solicitaba o aguinaldo, xeralmente en especie —viño, chourizos, touciño, doces, lambetadas...—, que despois consumían todos xuntos facendo unha festa ou foliada». Desde Os Chichios precisaron, de igual modo, que, «aínda que o tipo de composición múdase para cada data, a tradición de reunírense os mozos da aldea para ir cantar de casa en casa estas pezas tradicionais era a mesma por todo o país e o obxectivo tamén: conseguir algo de xantar e algunhas lambetadas».