Estos forofos del carnaval se las ingeniaron para celebrarlo este año por duplicado en Negreira

Patricia Calveiro Iglesias
Patricia Calveiro SANTIAGO / LA VOZ

NEGREIRA

Varios de los integrantes de Negreira Viva tras ser constituida estas Navidades, con Diego Vieito como presidente (en la foto, el tercero por la derecha). Él explica que la idea del Entroido de Verán empezó a gestarse el verano pasado y reconoce que la idea de traer a Leticia Sabater y Cañita Brava fue idea suya, con el acuerdo del resto: «O entroido é unha festa simpática e friki, ¿e quen mellor que eles dous para darlle ese toque potente?».
Varios de los integrantes de Negreira Viva tras ser constituida estas Navidades, con Diego Vieito como presidente (en la foto, el tercero por la derecha). Él explica que la idea del Entroido de Verán empezó a gestarse el verano pasado y reconoce que la idea de traer a Leticia Sabater y Cañita Brava fue idea suya, con el acuerdo del resto: «O entroido é unha festa simpática e friki, ¿e quen mellor que eles dous para darlle ese toque potente?». PACO RODRÍGUEZ

Diego Vieito, docente y disyóquey, preside la asociación que impulsa el Entroido de Verán, que contará en su primera edición con Leticia Sabater y Cañita Brava como cabezas de cartel

10 feb 2023 . Actualizado a las 08:50 h.

En Negreira se vive el carnaval como en pocos lugares y es conocido por tener uno de los desfiles más potentes de la zona. Por eso no es de extrañar que aquí se las hayan ingeniado para tener no uno, sino dos entroidos al año. Detrás de esta iniciativa hay un grupo de forofos de esta fiesta, unos quince amigos y compañeros de comparsa de diferentes edades, que decidieron impulsar una cita estival. Es la primera acción de una asociación creada para «organizar eventos no concello, tanto culturais como festivos, e darlle un pouco máis de vida á vila», cuenta el presidente de Negreira Viva, Diego Vieito Bouzán.

Este barcalés de 34 años cuenta que, en su caso, el espíritu carnavalero corre por sus venas desde niño: «Empezas disfrazándote no colexio, participando nas comparsas sendo aínda pequeno, e vías como armaban antes aquelas carrozas impresionantes... Había xente que botaba meses e meses traballando e montando unhas historias tremendas, que logo presentaban noutras localidades para gañar todos os premios que podían e compensar todo ese despregue. Hoxe sigue habendo moito nivel, pero xa é outra cousa, porque o ritmo de vida tamén cambiou e vai todo máis rápido». Para Diego el carnaval es, sin duda, la fecha más esperada del año, «porque nos xuntamos toda a pandilla de amigos, e ven incluso xente que está traballando fóra a propósito», explica, desde un piloto nacional —Miguel Vieito, con el que comparte apellido pero no parentesco, aclara— hasta otro amigo que vive en Suecia y regresa esos tres días, «só para non perderse o carnaval». «A min, que estiven moitos anos tocando a batería con orquestras, case sempre me tocaba traballar, pero cando podía participar pasábao incriblemente ben», indica un hombre que dejó el mundo de la verbena cuando llegó la pandemia y se ha reinventado como disyóquey y profesor de música en Brión y Muros.

Diego Vieito, presidente de la asociación Negreira Viva y negreirés que vive con intensidad la celebración del carnaval.
Diego Vieito, presidente de la asociación Negreira Viva y negreirés que vive con intensidad la celebración del carnaval.

En las últimas semanas se juntó, para él y sus compañeros de Negreira Viva, la preparación de la carroza para el desfile tradicional del próximo fin de semana con la organización del primer Entroido de Verán, que será el 22 de julio. «Xa temos as contratacións pechadas para este verán e queda pechar os últimos detalles da organización, polo que non nos paramos a pensar aínda no disfraz que imos levar para entón. Hai tempo aínda para iso e sempre nos chega a inspiración... De momento, estamos pensando só no vestiario deste inverno e traballando duro para ter lista a carroza. Este ano foi complicado atopar un baixo onde montala e cada un imos aportando do que sabemos: hai un compañeiro que é soldador e encárgase da parte da estrutura, unha rapaza decoradora que é a que pensou todo o deseño, e eu, que entendo de música, vou facendo as pistas. Cada quen aporta o que pode».

«A idea do Entroido de Verán xurdiu para poder disfrazarnos e desfrutar desta festa con bo tempo. Teremos ese sábado tamén un desfile, aínda que sen carrozas, e acabará enriba dun palco na Praza do Concello, onde un xurado elixirá os mellores disfraces e playbacks. Haberá dende a tarde animación musical de rúa e baile á noite», avanza. Además, ya han contratado a los cabezas de cartel, nada menos que Leticia Sabater y Cañita Brava... La fiesta empieza fuerte.