











No que vai de século, o diario consolidou o seu liderado informativo, replicando en dixital un modelo único de proximidade
17 may 2025 . Actualizado a las 12:36 h.Dende o lanzamento da súa páxina web en maio do ano 2000, La Voz vén liderando a transformación dixital do xornalismo en Galicia. Nestes vintecinco anos, o xornal medrou en formatos, canles e linguaxes sen perder a súa esencia: defender os intereses de Galicia e dos galegos e contar o que pasa con rigor, proximidade e vocación de servizo público. Cada vez máis preto, neste salto do papel á rede, soubo adaptarse para seguir sendo a referencia informativa nun entorno dixital cambiante.

Primeiro xornal galego en liña
La Voz de Galicia lanza a súa edición dixital o 17 de maio do 2000, unha web que nace co compromiso de se converter no gran medio de comunicación galego no mundo. Desde o primeiro día, lavozdegalicia.es ofrece as 17 edicións locais, foros, chats, enquisas e actualización informativa permanente. En 24 horas supera as 22.000 páxinas vistas e dous días despois retransmite en directo por chat o partido entre o Deportivo e o Espanyol que supón o campionato de Liga para o equipo coruñés. Trátase da primeira retransmisión en liña dun evento deportivo en Galicia. Un ano despois chegan os primeiros grandes despregamentos, como os atentados das Torres Xemelgas do 11S e as crónicas desde a guerra de Afganistán. Tamén os primeiros encontros dixitais con persoeiros clave da actualidade galega.

Chega a primeira versión en galego
No 2002, xunto coa chegada do euro, aparece o primeiro boletín con titulares diarios enviados por correo electrónico. En novembro dese mesmo ano prodúcese a catástrofe medioambiental do Prestige, cun equipo de varias decenas de redactores liderando a información tanto na edición impresa como na web. No 2004, Madrid sofre os atentados do 11M. Tamén é o ano da voda real entre o príncipe Felipe e Letizia Ortiz, da primeira medalla de ouro de Galicia nuns xogos Olímpicos, ou do tsunami do Océano Índico. No 2005 prodúcese un cambio na política galega co final do fraguismo e a chegada do PSdeG e o BNG á Xunta. Ao ano seguinte, La Voz estrea en maio a primeira versión en galego da edición dixital: os lectores elixen a lingua na que queren ler o xornal na web.

A redacción dixital expándese ao resto de Galicia
Nese 2006, Galicia sofre unha gran vaga de incendios e Óscar Pereiro gaña o Tour de Francia. Todos estes acontecementos levan á dirección do xornal a reforzar a estrutura dixital no ano 2007, coa incorporación de redactores multimedia, inicialmente en Vigo e A Coruña, que se integran nas delegacións para cubrir de forma inmediata a información local. Esta expansión coincide co lanzamento do primeiro xestor de contidos propio, Sedvoz, desenvolvido internamente polos equipos técnicos do xornal. Supón un paso clave cara a unha redacción máis áxil, distribuída e dixital, que pon o foco no territorio e na autonomía informativa de cada delegación.

Eleccións seguidas con teléfonos móbiles
En febreiro de 2009, La Voz de Galicia reforza o seu despregamento das eleccións galegas coas crónicas que envían os xornalistas da edición dixital durante a campaña e na propia xornada electoral desde un teclado conectado a un teléfono móbil. É unha experiencia pioneira en España que transforma a forma de informar en tempo real. Esta cobertura inaugura unha etapa na que o móbil comeza a se converter nunha ferramenta esencial para a inmediatez informativa. Os resultados das votacións chegan á web directamente desde colexios electorais e sedes dos partidos.

Xornalismo móbil desde toda Galicia
No 2010, España logra o seu primeiro Mundial de fútbol en Sudáfrica. A finais do 2011 ponse en marcha o proxecto iVOZ, unha das grandes apostas tecnolóxicas do diario. Máis de 200 xornalistas locais reciben móbiles iPhone cos que poden cubrir calquera información desde calquera punto de Galicia e publicar directamente na edición dixital. Esta redacción descentralizada potencia a cobertura en tempo real e reforza a capilaridade informativa do xornal. iVOZ converte cada recuncho do territorio nunha fonte inmediata de noticias e datos con visión local e alcance global. No 2012, coincidindo co 130 aniversario, La Voz redeseña por completo a súa edición dixital: portada personalizable, actualización ao minuto, novos soportes multimedia e xornalismo de datos marcan unha aposta total polo dixital. E no 2013, coa elección do papa Francisco, a traxedia de Angrois e o caso Asunta, a edición dixital cobre tres acontecementos que conmocionan a Galicia e ao mundo. No 2014 chega a renovación da app móvil, co obxectivo de mellorar a experiencia dos lectores. En xuño dese ano abdica Juan Carlos I, deixando a coroa nas mans de Felipe VI.

Aposta polo contido audiovisual
O ano 2015 marca un punto de inflexión co lanzamento de tres grandes proxectos dixitais. Global Galicia nace como comunidade para os galegos no exterior. Walter, o novo xestor de contidos, permite unha edición web áxil, de carga rápida e adaptada a todos os dispositivos, con prioridade para as pantallas dos teléfonos móbiles. Ademais, lavoz.es incorpora 313 micrositios informativos, un por cada concello galego, reforzando máis o seu modelo hiperlocal. No 2016 créase na redacción unha mesa de vídeo formada por 15 profesionais procedentes de VTelevisión, que daquela era o canal autonómico do grupo. Este equipo impulsa unha nova etapa en produción audiovisual, con pezas propias para a web e as redes sociais. O obxectivo: dotarse dunha linguaxe narrativa propia nos formatos audiovisuais, cada vez máis demandados polos lectores a medida que aumentan a capacidade da conexión a internet e o tamaño das pantallas dos teléfonos. A iniciativa fortalece o rol multimedia de La Voz e permite acompañar grandes reportaxes, coberturas ou noticias de última hora con formatos visuais orixinais.
Arquivo dixital: 135 anos ao alcance do lector
La Voz culmina un dos seus proxectos máis ambiciosos no 2017: a dixitalización de cinco millóns de páxinas do arquivo do xornal. Esta operación, levada a cabo durante máis dun ano por unha ducia de documentalistas, pon ao dispor dos subscritores 135 anos de historia de Galicia, España e o mundo, consultables desde calquera dispositivo. O novo arquivo permite recuperar reportaxes, portadas e noticias clave dos séculos XIX, XX e XXI. É unha ferramenta de memoria colectiva e un compromiso coa preservación do patrimonio xornalístico, que conecta o pasado co presente dixital.

Unha redacción integrada
Ese mesmo ano, a Google News Initiative concede a La Voz de Galicia unha axuda para impulsar os seus proxectos hiperlocais. É un dos maiores recoñecementos internacionais a un medio rexional europeo pola súa innovación editorial. O investimento permite consolidar a rede de portais locais e desenvolver ferramentas de análise de datos, participación cidadá e servizos de proximidade. O 1 de xuño do 2018, tras gañar a moción de censura contra Rajoy, Sánchez é investido como novo presidente do Goberno. A información distribúese en todos os formatos: crónicas, vídeo en directo, galerías de fotos, notificacións ao móbil, retransmisión minuto a minuto, newsletters... En xaneiro do 2019 finalízase o proceso de transformación dixital da redacción coa integración de todos os xornalistas e seccións no traballo da páxina web.

Oferta de contidos exclusivos para subscritores
En abril lánzase a oferta dixital para subscritores, con reportaxes, análises e experiencias exclusivas. É un paso clave cara a un modelo sostible de xornalismo de calidade. O obxectivo é combinar información útil con narrativas especializadas e xerar valor engadido para quen apoia o xornalismo galego independente desde a primeira fila: os nosos subscritores. Tamén nesas datas créase o portal Somos Agro, dedicado ao sector primario, que terá en Somos Mar, dous anos despois, unha réplica especializada en información marítima. No 2020, a pandemia da covid-19 paraliza todo. En menos dunha semana, máis de 200 xornalistas, como o resto do mundo, téñense que confinar nas súas casas e seguir informando para as edicións impresa e dixital, con só un pequeno retén na redacción de Sabón. Meses despois, a International News Media Association (INMA) premia o esforzo dos xornalistas e a súa vocación de servizo público como un dos cinco mellores medios locais ou rexionais do mundo na cobertura da pandemia.
Novas narrativas para os novos públicos das redes sociais
A partir do 2021, La Voz inicia unha aposta polas novas narrativas dixitais, especialmente en redes como Instagram, WhatsApp, TikTok ou YouTube. Lánzase La Voz de la Salud, unha publicación especializada con redacción propia, enfoque divulgativo e forte presenza nas redes. En paralelo, LVExplica, vinculada a La Voz de la Escuela, chega a TikTok e Instagram para levar contido educativo á xente nova. No 2023, La Voz de la Salud xa é o portal especializado líder en España, e recibe a medalla de ouro da INMA como mellor produto de nicho. No 2025, La Voz lanza o proxecto #engalego, unha aposta editorial en redes sociais de apoio á lingua galega.