lavoz.es cumpre 25 anos conectando Galicia co mundo

A. Alfonsín / A. Moreiras REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDAD

No que vai de século, o diario consolidou o seu liderado informativo, replicando en dixital un modelo único de proximidade

17 may 2025 . Actualizado a las 12:36 h.

Dende o lanzamento da súa páxina web en maio do ano 2000, La Voz vén liderando a transformación dixital do xornalismo en Galicia. Nestes vintecinco anos, o xornal medrou en formatos, canles e linguaxes sen perder a súa esencia: defender os intereses de Galicia e dos galegos e contar o que pasa con rigor, proximidade e vocación de servizo público. Cada vez máis preto, neste salto do papel á rede, soubo adaptarse para seguir sendo a referencia informativa nun entorno dixital cambiante.

O equipo da redacción dixital de La Voz no ano 2011
O equipo da redacción dixital de La Voz no ano 2011 VÍTOR MEJUTO

Primeiro xornal galego en liña

La Voz de Galicia lanza a súa edición dixital o 17 de maio do 2000, unha web que nace co compromiso de se converter no gran medio de comunicación galego no mundo. Desde o primeiro día, lavozdegalicia.es ofrece as 17 edicións locais, foros, chats, enquisas e actualización informativa permanente. En 24 horas supera as 22.000 páxinas vistas e dous días despois retransmite en directo por chat o partido entre o Deportivo e o Espanyol que supón o campionato de Liga para o equipo coruñés. Trátase da primeira retransmisión en liña dun evento deportivo en Galicia. Un ano despois chegan os primeiros grandes despregamentos, como os atentados das Torres Xemelgas do 11S e as crónicas desde a guerra de Afganistán. Tamén os primeiros encontros dixitais con persoeiros clave da actualidade galega. 

Chega a primeira versión en galego

No 2002, xunto coa chegada do euro, aparece o primeiro boletín con titulares diarios enviados por correo electrónico. En novembro dese mesmo ano prodúcese a catástrofe medioambiental do Prestige, cun equipo de varias decenas de redactores liderando a información tanto na edición impresa como na web. No 2004, Madrid sofre os atentados do 11M. Tamén é o ano da voda real entre o príncipe Felipe e Letizia Ortiz, da primeira medalla de ouro de Galicia nuns xogos Olímpicos, ou do tsunami do Océano Índico. No 2005 prodúcese un cambio na política galega co final do fraguismo e a chegada do PSdeG e o BNG á Xunta. Ao ano seguinte, La Voz estrea en maio a primeira versión en galego da edición dixital: os lectores elixen a lingua na que queren ler o xornal na web.

No ano 2007, a dirección do xornal reforza a estrutura dixital, coa incorporación de redactores multimedia que se integran nas delegacións para cubrir a información local
No ano 2007, a dirección do xornal reforza a estrutura dixital, coa incorporación de redactores multimedia que se integran nas delegacións para cubrir a información local

A redacción dixital expándese ao resto de Galicia

Nese 2006, Galicia sofre unha gran vaga de incendios e Óscar Pereiro gaña o Tour de Francia. Todos estes acontecementos levan á dirección do xornal a reforzar a estrutura dixital no ano 2007, coa incorporación de redactores multimedia, inicialmente en Vigo e A Coruña, que se integran nas delegacións para cubrir de forma inmediata a información local. Esta expansión coincide co lanzamento do primeiro xestor de contidos propio, Sedvoz, desenvolvido internamente polos equipos técnicos do xornal. Supón un paso clave cara a unha redacción máis áxil, distribuída e dixital, que pon o foco no territorio e na autonomía informativa de cada delegación.

No ano 2009, lavoz.es pon en marcha A Campaña Móbil, unha experiencia pioneira que levou ós seus xornalistas a cubrir as eleccións galegas cun teléfono móbil conectado a un teclado. Esta cobertura inaugura unha etana na que o móbil pasa a ser unha ferramenta fundamental para a inmediatez informativa
No ano 2009, lavoz.es pon en marcha A Campaña Móbil, unha experiencia pioneira que levou ós seus xornalistas a cubrir as eleccións galegas cun teléfono móbil conectado a un teclado. Esta cobertura inaugura unha etana na que o móbil pasa a ser unha ferramenta fundamental para a inmediatez informativa La Voz de Galicia

Eleccións seguidas con teléfonos móbiles

En febreiro de 2009, La Voz de Galicia reforza o seu despregamento das eleccións galegas coas crónicas que envían os xornalistas da edición dixital durante a campaña e na propia xornada electoral desde un teclado conectado a un teléfono móbil. É unha experiencia pioneira en España que transforma a forma de informar en tempo real. Esta cobertura inaugura unha etapa na que o móbil comeza a se converter nunha ferramenta esencial para a inmediatez informativa. Os resultados das votacións chegan á web directamente desde colexios electorais e sedes dos partidos.

A finais do 2011 ponse en marcha o proxecto iVOZ: máis do 200 xornalistas locais reciben un iPhone co que poden facer seguemento de calquera información desde calquera punto de Galicia.
A finais do 2011 ponse en marcha o proxecto iVOZ: máis do 200 xornalistas locais reciben un iPhone co que poden facer seguemento de calquera información desde calquera punto de Galicia. Santi M. Amil

Xornalismo móbil desde toda Galicia

No 2010, España logra o seu primeiro Mundial de fútbol en Sudáfrica. A finais do 2011 ponse en marcha o proxecto iVOZ, unha das grandes apostas tecnolóxicas do diario. Máis de 200 xornalistas locais reciben móbiles iPhone cos que poden cubrir calquera información desde calquera punto de Galicia e publicar directamente na edición dixital. Esta redacción descentralizada potencia a cobertura en tempo real e reforza a capilaridade informativa do xornal. iVOZ converte cada recuncho do territorio nunha fonte inmediata de noticias e datos con visión local e alcance global. No 2012, coincidindo co 130 aniversario, La Voz redeseña por completo a súa edición dixital: portada personalizable, actualización ao minuto, novos soportes multimedia e xornalismo de datos marcan unha aposta total polo dixital. E no 2013, coa elección do papa Francisco, a traxedia de Angrois e o caso Asunta, a edición dixital cobre tres acontecementos que conmocionan a Galicia e ao mundo. No 2014 chega a renovación da app móvil, co obxectivo de mellorar a experiencia dos lectores. En xuño dese ano abdica Juan Carlos I, deixando a coroa nas mans de Felipe VI.

No 2016 creáse una mesa de vídeo formada por profesionais procedentes de VTelevisión, que daquela era o canal autonómico do grupo. Este equipo impulsa unha nova etapa na produción audivisual de lavoz.es
No 2016 creáse una mesa de vídeo formada por profesionais procedentes de VTelevisión, que daquela era o canal autonómico do grupo. Este equipo impulsa unha nova etapa na produción audivisual de lavoz.es Vítor Mejuto

Aposta polo contido audiovisual

O ano 2015 marca un punto de inflexión co lanzamento de tres grandes proxectos dixitais. Global Galicia nace como comunidade para os galegos no exterior. Walter, o novo xestor de contidos, permite unha edición web áxil, de carga rápida e adaptada a todos os dispositivos, con prioridade para as pantallas dos teléfonos móbiles. Ademais, lavoz.es incorpora 313 micrositios informativos, un por cada concello galego, reforzando máis o seu modelo hiperlocal. No 2016 créase na redacción unha mesa de vídeo formada por 15 profesionais procedentes de VTelevisión, que daquela era o canal autonómico do grupo. Este equipo impulsa unha nova etapa en produción audiovisual, con pezas propias para a web e as redes sociais. O obxectivo: dotarse dunha linguaxe narrativa propia nos formatos audiovisuais, cada vez máis demandados polos lectores a medida que aumentan a capacidade da conexión a internet e o tamaño das pantallas dos teléfonos. A iniciativa fortalece o rol multimedia de La Voz e permite acompañar grandes reportaxes, coberturas ou noticias de última hora con formatos visuais orixinais.

Arquivo dixital: 135 anos ao alcance do lector

La Voz culmina un dos seus proxectos máis ambiciosos no 2017: a dixitalización de cinco millóns de páxinas do arquivo do xornal. Esta operación, levada a cabo durante máis dun ano por unha ducia de documentalistas, pon ao dispor dos subscritores 135 anos de historia de Galicia, España e o mundo, consultables desde calquera dispositivo. O novo arquivo permite recuperar reportaxes, portadas e noticias clave dos séculos XIX, XX e XXI. É unha ferramenta de memoria colectiva e un compromiso coa preservación do patrimonio xornalístico, que conecta o pasado co presente dixital.

No 2019 culmina o proceso de integración da redacción de La Voz, coa incorporación de todos os xornalistas e seccións ó traballo da páxina web. Na imaxe, a redacción en xullo do 2020
No 2019 culmina o proceso de integración da redacción de La Voz, coa incorporación de todos os xornalistas e seccións ó traballo da páxina web. Na imaxe, a redacción en xullo do 2020 GONZALO BARRAL

Unha redacción integrada

Ese mesmo ano, a Google News Initiative concede a La Voz de Galicia unha axuda para impulsar os seus proxectos hiperlocais. É un dos maiores recoñecementos internacionais a un medio rexional europeo pola súa innovación editorial. O investimento permite consolidar a rede de portais locais e desenvolver ferramentas de análise de datos, participación cidadá e servizos de proximidade. O 1 de xuño do 2018, tras gañar a moción de censura contra Rajoy, Sánchez é investido como novo presidente do Goberno. A información distribúese en todos os formatos: crónicas, vídeo en directo, galerías de fotos, notificacións ao móbil, retransmisión minuto a minuto, newsletters... En xaneiro do 2019 finalízase o proceso de transformación dixital da redacción coa integración de todos os xornalistas e seccións no traballo da páxina web.

En abril do 2019 lánzase a oferta dixital para suscriptores con reportaxes, análisis e experiencias exclusivas. Un paso clave cara un modelo sostible de xornalismo de calidade. Na foto, una visita guiada dos suscriptores á redacción de La Voz en Sabón
En abril do 2019 lánzase a oferta dixital para suscriptores con reportaxes, análisis e experiencias exclusivas. Un paso clave cara un modelo sostible de xornalismo de calidade. Na foto, una visita guiada dos suscriptores á redacción de La Voz en Sabón VÍTOR MEJUTO

Oferta de contidos exclusivos para subscritores

En abril lánzase a oferta dixital para subscritores, con reportaxes, análises e experiencias exclusivas. É un paso clave cara a un modelo sostible de xornalismo de calidade. O obxectivo é combinar información útil con narrativas especializadas e xerar valor engadido para quen apoia o xornalismo galego independente desde a primeira fila: os nosos subscritores. Tamén nesas datas créase o portal Somos Agro, dedicado ao sector primario, que terá en Somos Mar, dous anos despois, unha réplica especializada en información marítima. No 2020, a pandemia da covid-19 paraliza todo. En menos dunha semana, máis de 200 xornalistas, como o resto do mundo, téñense que confinar nas súas casas e seguir informando para as edicións impresa e dixital, con só un pequeno retén na redacción de Sabón. Meses despois, a International News Media Association (INMA) premia o esforzo dos xornalistas e a súa vocación de servizo público como un dos cinco mellores medios locais ou rexionais do mundo na cobertura da pandemia.

@lavozdelasalud

Igual una estafa no, pero sí da para una #reflexion #salud #trabajo #prevencion

♬ sonido original - La Voz de la Salud

Novas narrativas para os novos públicos das redes sociais

A partir do 2021, La Voz inicia unha aposta polas novas narrativas dixitais, especialmente en redes como Instagram, WhatsApp, TikTok ou YouTube. Lánzase La Voz de la Salud, unha publicación especializada con redacción propia, enfoque divulgativo e forte presenza nas redes. En paralelo, LVExplica, vinculada a La Voz de la Escuela, chega a TikTok e Instagram para levar contido educativo á xente nova. No 2023, La Voz de la Salud xa é o portal especializado líder en España, e recibe a medalla de ouro da INMA como mellor produto de nicho. No 2025, La Voz lanza o proxecto #engalego, unha aposta editorial en redes sociais de apoio á lingua galega.