
El BNG acusa a AER de favorecer a un exconcejal de la agrupación, que amaga con ir al juzgado por «difamación». El PP invita a los nacionalistas a tumbar al gobierno
07 feb 2025 . Actualizado a las 05:00 h.Fuego cruzado en la corporación de Redondela. Se escenificó en el último pleno celebrado la noche del jueves, solo 24 horas después de que el BNG hiciera público que daba por finalizada «cualquier negociación» con los socialistas, que ostentan un gobierno en minoría de siete ediles más uno de AER frente a los trece de la oposición. Los «incumprimentos reiterados do acordo de investidura» que alzó a Digna Rivas, según los nacionalistas, ya se dejan notar.
El portavoz municipal, Xoán Carlos González, acusó a AER de favorecer a la empresa en la que trabaja un exconcejal de esta agrupación. «Falei de chanchulladas e de consentidores e o que hai aquí é unha factura de Roberto Villar, que paga a unha empresa na que o comercial foi concelleiro de AER e un dos apoderados ata agosto de 2023 é o voceiro AER», manifestó el edil del BNG, que añadió: «Se isto pasa nun goberno do PP, é corrupción».
El concejal de AER responsable de Infraestruturas e Sostebilidade, Roberto Villar, contestó en el pleno con contundencia a «unhas acusacións absolutamente falsas que ademais poñen en risco o traballo de terceiras persoas». Villar asegura que estudian acciones legales tanto contra el BNG como contra el PP. A los nacionalistas les acusa de difamación y les reclama una rectificación pública, mientras que al PP les echa en cara que se hagan eco publicando fotografías de personas que no tienen que ver con el gobierno y vinculándolas, además, con un presunto delito.
Las recriminaciones se produjeron durante el debate de una modificación extrajudicial de crédito para pagar más de 300 facturas, indica Villar. «É incongruente que, se atopan ese presunto delito, o BNG votara a favor do expediente e o PP, que normalmente vota en contra, se abstivera», dice. Rechaza las acusaciones de «presunta prevaricación». Indica que todo surgió a raíz de la única factura vinculada a la empresa en cuestión de 1.200 euros para cambio de luminarias.
El responsable de AER, socio del gobierno, sostiene que el en mandato del 2015 al 2019, con el PP en el gobierno, comenzaron a cambiarse las luminarias de todas las facturas con una marca determinada y que lo único que se está facturando ahora son luminarias a la misma empresa que ya las fabricaba de aquella, si bien entonces el Concello las compraba a través de una distribuidora. «O acordo entre a distribuidora e a fabricante rompeuse a mediados do 2024 e a primeira ata foi adquiridad por outra empresa. Nós temos que seguir mercando as mesmas luminarias, tanto por homexenidade como por prezo», sostiene el edil. Señala que, aunque él firma las facturas, «tramitaas directamente o servizo porque o custo total en todo este tempo en luminarias para repoñer e reemplazar as vellas nin superou os 3.000 euros. O 95 % do total do gasto eléctrico non se factura nada con esa empresa».
El exedil Daniel Boullosa es comercial de la firma desde agosto del 2023. «Non lle imos decir que deixe o traballo para poder comprar as mesmas luminarias de sempre nin podemos mercalas con outros máis caras», alega Villar, que insiste en que se trata de la misma suministradora que hace diez años, aunque el acuerdo con la distribuidora, ajeno a ellos, haya cambiado. Además, niega que hubiera ningún portavoz de AER como apoderado. «Hai dous anos foi apoderado una persoa vinculada a agrupación pero sen cargo», explica. Cree que estas acusaciones obedecen a una intención de generar malestar, «pero o bipartito funciona con normalidade».
«Tanto o BNG coma o PSOE están a facer o mesmo que cando o deputado Santos Héctor acusou a un compañeiro de ser colocado nunha empresa do PP no 2015 e tivo que pedir desculpas públicas no 2019 e recoñecer que non era certo para investir a Digna Rivas alcaldesa», afirma. Recuerda también que «o xulgado arquivou a denuncia do PP contra a alcaldesa por una presunta firma falsa», dice.
Cambio de gobierno
El PP se sumó al fuego cruzado. Reprocha al BNG lanzar la piedra y esconder la mano: «Que sexa valente e obrigue a cambiar o nefasto goberno tras acusalo de flagrantes corrupcións». «Nós temos moi claro que goberno debería ter Redondela, pero o que non se pode consentir é que o BNG, cuxas mans alzadas foron decisivas para que padezamos este executivo, faga estas acusacións en sede plenaria e quede tan ancho, ten que ser responsable e actuar en beneficio dos veciños. Que fagan o que queiran, que poñan a quen queiran ou que saquen a quen teñan que sacar, pero os seus votos non poden permitir esta situación un día máis», dice Javier Bas.