Critican la derivación de hospitalizados covid de A Mariña a Lugo y el Sergas dice que es una decisión estratégica

María Cuadrado Fernández
M. CUADRADO BURELA / LA VOZ

A MARIÑA

ALBERTO LÓPEZ

Ramón Ares: «A parte de pacientes críticos de coronavirus, só foron trasladados ao HULA dous pacientes covid»

14 ene 2022 . Actualizado a las 19:41 h.

La derivación de pacientes desde A Mariña al Hospital Universitario Lucus Augusti de Lugo ha provocado las quejas de CIG-Saúde, que denuncia que a pesar de haber camas libres en el centro hospitalario mariñano, se están trasladando pacientes positivos por covid a la capital lucense «pola incapacidade do centro para asumir as necesidades asistenciais da comarca». Aseguran que esta es una prueba más del desmantelamiento «a pasos de xigante» del hospital comarcal: «Detrais da boa aparencia pola renovación das fachadas, dando a impresión de que se está a apostar polo crecemento do hospital, agóchase un hospital desmantelado pola falta de persoal».

El delegado de CIG Adolfo Corral apunta que la falta de personal médico de distintas especialidades que se viene arrastrando de forma creciente en los últimos años y se ve ahora agravada la situación ante la falta de personal de enfermería necesario para tener operativo al 100 % el hospital mariñano: «A dirección do centro decide, malia ter camas desocupadas, asumir só un máximo de dez pacientes covid e derivar cara ao HULA ao resto de doentes, polo que esta semana, veciños da Mariña sofren as consecuencias de ter que ingresar en Lugo logo de acadarse o máximo establecido de ocupación».

Carencia de personal

Aseguran que el hospital mariñano lleva más de dos años con un importante déficit de personal y denuncian «os abusos aos que esta dirección somete ao persoal de enfermeiría das listas de contratación, o que provocou unha fuxida masiva de efectivos cara a outros centros sanitarios onde lles ofertan mellores contratos e respectan os seus dereitos. A consecuencia directa desta política da Xunta do PP é que a data de hoxe nos atopamos sen enfermeiras e enfermeiros para cubrir necesidades propias da comarca».

CIG afirma que lleva años pidiendo que se ofrezcan contratos estables «cunha carteleira establecida, con dereito a vacacións e a que o persoal estea protexido laboralmente ante unha enfermidade ou un accidente». Responsabilizan al equipo directivo del hospital mariñano, al que piden que dimita: «Segue cometendo os mesmos abusos e maltratos sen querer mudar as súas políticas de xestión da contratación».

Desde el Sergas aseguran que la hospitalización con patología covid se hace en función de las necesidades y cuidados que tegan los pacientes. Así lo explicaba este viernes el gerente del área sanitaria de Lugo, A Mariña e Monforte, Ramón Ares, asegurando que es una decisión estratégica para tener camas de críticos disponibles en todos los hospitales para otros pacientes no covid: «Tomouse hai bastante tempo a decisión de que os pacientes que necesiten coidados de críticos fanse na unidade de críticos do HULA, tanto si son do HULA como do hospital da Mariña ou de Monforte». Dijo que las camas están a disposición de los pacientes de la provincia y de todo el Sergas, recordando que en anteriores olas también se atendieron ingresados de otras áreas sanitarias.

El gerente del área sanitaria asegura que el hospital mariñano «ten capacidade suficiente para atender a todos os pacientes do seu distrito. O feito de trasladar pacientes covid ao HULA ten como única razón a de asegurar toda a capacidade necesaria neste hospital para asumir o resto de patoloxías que se seguen a producir. Ata o momento, a parte de pacientes críticos de covid, para non saturar a uci do hospital da Mariña, só foron trasladados ao HULA dous pacientes covid». Asegura que el objetivo es garantizar la mejor calidad asistencial y con mayor seguridad y poder atender todas las patologías no covid en el sitio más próximo.