Sonia Villapol, conocida neurocientífica: «As consecuencias da covid aínda non as coñecemos, son imprevisibles»

Lidia Fernández VIVEIRO/LA VOZ

A MARIÑA

cedida

Natural de A Pastoriza, investiga en Houston y este jueves presenta su libro sobre su trabajo y el covid en la Librería Bahía en Foz

20 jul 2023 . Actualizado a las 11:16 h.

Esta neurocientífica de Bretoña (A Pastoriza), afincada desde hace 13 años en Houston, está de vuelta en A Mariña estas semanas para promocionar el lanzamiento de su libro de divulgación científica Consciencia. A ciencia que nos rescatou da pandemia, centrado en los descubrimientos y avances realizados en el ámbito científico en relación con la covid-19.

Esta tarde, a las 21.00 horas, estará en la librería Bahía de Foz, coincidiendo con su 60º aniversario. Pero ésta no será la única parada en su gira particular. Ya que la esperan más librerías y encuentros literarios, como la Feria del Libro de A Coruña en agosto.

«A finalidade deste libro é, fundamentalmente, didáctica. Quixen achegar a divulgación científica á cidadanía, introducíndome no mundo da narrativa para achegar estes temas á xente e facer que se interesaran polos mesmos», asegura Sonia Villapol. «Estou moi agradecida á editorial Xerais por aceptar a miña proposta. Creo que é o momento oportuno para publicar un libro destas características, xa que levamos traballando nel máis de 3 anos», explica.

Pero si algo le gustaría destacar a esta neurocientífica es que las consecuencias de la covid son todavía muy imprevisibles, por eso «non hai que esquecer o que nos costou saír da pandemia e a importancia da financiación en todas as ramas científicas», defiende, incidiendo en que «este libro é unha homenaxe á enorme labor da investigación científica internacional para poder volver á normalidade», certifica.

Este libro rompe con dogmas históricos muy arraigados como el contagio por superficies, y reincide en la importancia de la ventilación, haciendo una comparativa con otras epidemias del pasado. «Pero é tamén un traballo moi futurista, no que me centro na aprendizaxe que nos levamos da pandemia. Por exemplo, no cambio de perspectiva da medicina convencional ou tradicional, a outras formas de aplicar a intelixencia artificial ó ámbito da investigación», prosigue, centrándose en el auge que está teniendo la Nanomedicina y en sus múltiples usos. «Penso que a Medicina debería seguir avanzando e aplicando os novos coñecementos para mellorar a vida dos enfermos, e mesmo para o rastrexo de posibles epidemias», concluye esta doctora, que seguirá trabajando en el impacto neurológico de la covid y de otras enfermedades como el alzhéimer.