PSOE y el conselleiro polemizan en el Parlamento sobre la atención en los centros de salud de Cervo y San Cibrao

CERVO

Gómez Caamaño
Gómez Caamaño XOÁN REY | EFE

Méndez le pregunta a Gómez Caamaño qué hara para revertir que solo haya un médico para dos consultorios y el dirigente de la Xunta achaca al Gobierno la «falta xeralizada de profesionais»

09 jul 2025 . Actualizado a las 21:15 h.

La situación de los centros de salud de Cervo y San Cibrao, que cuentan en verano con una sola médica, llegó este miércoles al Parlamento, donde polemizaron el PSdeG-PSOE y el conselleiro de Sanidade, Antonio Gómez Caamaño.

La diputada socialista Lara Méndez afirmó que la población del municipio de Cervo, de 4.184 habitantes, «se triplica» en verano, contexto ante el cual, resaltó, «a Consellería informou de que só queda unha médica para os centros de saúde cervense e de San Cibrao. Suprímese toda a actividade programada, pois non haberá citas previas», agregó.

Méndez recordó que la atención médica será según la gravedad del paciente y se preguntó «quen vai facer esa triaxe, porque non se sabe». Además, hizo hincapié en que, al mantenerse la atención domiciliaria urgente, y no haber más que un médico en todo el municipio, «de ter que haber un desprazamento os centros de saúde de Cervo e San Cibrao quedarán sen facultativo».

«Dado que o horario é de 10.20 a 15.00, de chegar despois desa hora, os pacientes terán que ir directamente ao PAC ou volver ao día seguinte», añadió Méndez, que ironizó sobre que «mentres falamos de que queremos atraer turistas, pedímoslles que veñan saniños da casa».

Gómez Caamaño justificó la situación «na escaseza xeralizada de profesionais», de la que culpó al Gobierno, y acusó a Méndez de difundir «información falsa (...). A asistencia médica no concello de Cervo está garantida, tanto a programada como a urxente», aseguró el conselleiro, alegando que en el consultorio cervense «aténdense as citas médicas tres días á semana, e todos os días no centro de saúde de San Cibrao, donde se revisan as consultas de tipo urxente».

«Ademais, en Cervo seguirán a traballar unha enfermeira e un profesional de servizos xerais, mentres San Cibrao contará cun pediatra, tres enfermeiras e un profesional de servizos xerais», añadió. Méndez afeó al conselleiro «chamar mentirosos» a los facultativos que advirtieron de la situación y le afeó que se ordenase retirase dichos avisos: «Viven unha situación límite, precaria e preocupante», afirmó. Gómez Caamaño insistió en que «as persoas que precisan de cita urxente en primaria teñen cobertura garantida porque contamos cos mecanismos necesarios para atender o que non pode esperar».

Convocan una concentración para el día 17 en Cervo

La Plataforma na Defensa da Sandade da Mariña convocó una concentración para el jueves, 17 de julio, ante el consultorio de Cervo. Será a las 11.30 horas, por la situación de atención primaria.