Renuncias en el consello escolar del IES Dionisio Gamallo de Ribadeo por la gestión del conflicto con una docente

La Voz RIBADEO / LA VOZ

RIBADEO

XAIME RAMALLAL

Las tres representantes de las familias en el Consello Escolar remitieron un comunicado a la dirección del centro tras constatar que su participación en ese órgano «é meramente simbólica»

16 jun 2025 . Actualizado a las 11:54 h.

Las tres representantes de las familias en el Consello Escolar del IES Dionisio Gamallo de Ribadeo, Sandra Saavedra Blanco, Macarena Reyes Fernández y Aurora González Ginzo, presentaron su dimisión con efecto inmediato al cargo en el referido órgano «para poñer de manifesto a nosa desconformidade coa xestión do conflito xerado pola actuación dunha docente denunciada por vinte familias».

En un documento remitido a la dirección del instituto y del consello, las representantes de las familias justifican el motivo que las llevó a renunciar: «Tomamos esta decisión tras constatar que a nosa participación neste órgano é meramente simbólica, servindo unicamente para dar unha aparencia de pluralidade e participación das familias na vida do centro, cando a realidade demostra que a nosa voz non é tida en conta. A xestión do conflito xerado pola actuación dunha docente denunciada por vinte familias así o evidenciou, tanto pola actitude da Dirección como pola resposta da Inspección Educativa».

En el mismo escrito recuerdan que entraron a formar parte del consello «coa vontade de colaborar e contribuír á mellora do funcionamento do centro, sempre coa mirada posta no benestar do alumnado, que debería ser o núcleo e prioridade de toda a comunidade educativa. Participamos sempre activa e construtivamente abrindo reflexións conxuntas sobre un dos principais obxectivos do sistema educativo: ensinar a convivir e ser persoa, desenvolvendo competencias sociais e cívicas».

«Intentamos sempre promover os principios de respecto mutuo e a mellora nas relacións de todos os membros da comunidade educativa; non obstante, o que vivimos durante este tempo é que o alumnado é, precisamente, o sector máis descoidado e silenciado. Non se debera obviar que a protección das persoas menores de idade é unha obriga dos poderes públicos e sentimos que se lles está privando do dereito de ser escoitados», explican.

Con respecto al profesorado, aseguran: «Sabemos que o profesorado ten presunción de veracidade. Amparándose nese paraugas, tanto a Inspección Educativa como o Equipo Directivo negan a maior, invalidan os relatos cun cómodo: 'non vemos feitos penalizantes' publicado en prensa. Ao noso parecer, non se están garantindo os dereitos do alumnado e das familias: o espazo-tempo do conflito carece de imparcialidade e neutralidade».

No entienden cómo es posible que se invalide el relato de 20 familias. «Sentimos que a resposta, tanto da consellería como do centro, ao malestar consiste en converter as testemuñas en sospeitosas. A esfera escolar debe ser un marco de seguridade e desenvolvemento persoal: Cómpre lembrar que a razón de ser dos centros educativos é, precisamente, o alumnado. Todo o demais —infraestruturas, profesionais, protocolos e órganos de xestión— debería estar ao seu servizo. Se o esquecemos, se antepoñemos intereses corporativos, rutinas burocráticas ou silencios cómplices ao seu benestar, estamos traizoando a finalidade última da educación pública e desvirtuando a función que cada un de nós desempeña dentro da comunidade escolar. Nós non queremos figurar como unha parte máis do mobiliario».

«Lamentamos profundamente ter chegado a este punto, pero vémonos na obriga de amosar a nosa desconformidade cun modelo de participación baleiro de contido e cunha xestión que, ao noso ver, non cumpre coa súa responsabilidade principal: cumprir a lei. A Lei Orgánica 3/2020 do 29 de Decembro salienta a importancia da educación inclusiva, da personalización da aprendizaxe, o respecto aos dereitos da infancia e a educación en valores. Por todo isto, e con todo o respecto pero tamén con toda a firmeza que esta situación require, presentamos a nosa renuncia ao cargo de representantes das familias no Consello Escolar», concluyen.