O Cabazo, en Ribadeo, cumple 25 años convertido en hotel de 4 estrellas: «Tuvemos que reinventarnos despois do covid, e estamos moi contentos»

y. garcia RIBADEO / LA VOZ

RIBADEO

J.A.

Sobre la temporada alta turística de verano dice uno de sus gerentes, Francisco López: «Hai clientes que veñen aquí porque onde viven ou veranean a calor é sofocante, ó mellor 40 grados, e aquí estase ben»

01 jul 2025 . Actualizado a las 13:36 h.

Hace 25 años, cuentan desde este alojamiento ribadense de aniversario, el 99% de las reservas se hacían por teléfono y presenciales. Hoy, el 99% llegan a través de Internet. En un cuarto de siglo, y más en el último, parece que todo cambio sucede a velocidad de vértigo. Incluso la pandemia, hace un lustro, nos parece cosa del pasado, cuando aún fue «ayer». El covid significó, precisamente, un gran cambio de chip para O Cabazo en Ribadeo, que cumple 25 años de vida: el 30 de junio tocaron bodas de plata. El pequeño hotel de 19 habitaciones y dos estrellas abierto en 2000 con un restaurante «de comida tradicional astur-galaica», que fue referencia para celebrar multitud de eventos durante años se convirtió en un hotel de 36 habitaciones _«la mayoría de ellas con terrazas privadas y excepcionales vistas de la ría de Ribadeo», especifican_  y cuatro estrellas, tras una importante reforma en 2023. Por el camino, otras dos etapas de crecimiento y transformación: en 2008 subió a 38 habitaciones y de 2 a 3 estrellas y en 2017 incrementó en 5 las habitaciones y alcanzó el 3 estrellas superior. Dichas inversiones le han valido al establecimiento la renovación de la Q de Calidad, ISO 9001, según subrayan, «junto a las excelentes reseñas de las que sus viajeros dejan constancia en los portales online», manifiestan.

H. O Cabazo

Es lunes y las felicitaciones por estos 25 años son obligadas. Explica Francisco López, que lleva la gerencia junto a su hijo Joaquín López García, sumando otros socios: «Aquí fixerónse moitas renovacións e do orixinal O Cabazo prácticamente non queda nada. A estructura si, está claro. Derrubamos todo para unha fase nova. Foi un cambio de forma de traballar tamén porque agora dedicámolo máis a hospedaxe que a hostalería e non temos comedor coma antes. Foi unha reestructuración bastante importante». Cualquier decisión implica riesgos pero parece que el tiempo les ha dado la razón: «Estamos moi contentos co cambio porque foi unha decisión dura cando se tomou, porque nós tiñamos moita clientela de restauración por eventos, vodas, comuñóns, bautizos e celebracións... E dicir 'non' a iso cando funciona, custou. O covid fíxonos cambiar, polas anulacións que houbo e porque nese ano, tal e como traballábamos, tivemos que prescindir de persoal e todo era incertidume, polo que decidimos reinventarnos». Aún así, hay quien recuerda aquel antiguo O Cabazo. «Cinco anos despois ainda nos sigue chamando xente preguntando se temos o comedor aberto, o que da idea da boa imaxe do establecemento, pero había que tomar medidas, e tomáronse», dice. En la actualidad ofrece servicios de desayunos y cenas «solo para sus clientes, que pueden disfrutar también de gimnasio y de sala de reuniones», reseñan, contando también con cafetería reformada (de 12.00 a 20.30 horas sacando partido al llamado tardeo) y terraza abiertas al público, que también puede admirar unos jardines que «invitan a la tranquilidad, al sosiego, a la reflexión y a que la naturaleza se convierta en la protagonista».

«Foi unha decisión dura cando se tomou, porque nós tiñamos moita clientela de restauración por eventos, vodas, comuñóns, bautizos e celebracións...»

Es inevitable volver al covid. De hecho, Francisco López evoca el 5 de julio de 2020, «cando se cerrou parcialmente A Mariña. Foi un domingo e o sábado tiñamos unha voda de case 50 personas, co comedor enteiro para eles, mantendo a distancia. Imaxina que esa voda, en vez de ser o sábado fora o domingo, non se podería facer. E estamos falando dun evento caro e que tes moitos traballadores. Aquela incertidume era moi difícil de manter». O Cabazo es ejemplo de resiliencia.

«Este verán presenta unhas expectativas moi boas»

Hablando ya en futuro, el verano está aquí y se presenta, según asegura, «cunhas expectativas moi boas». Y percibe por la experiencia de años anteriores: «Antes solía ver moita xente estranxeira sobre marzo, abril, maio e xuño pero este año teño xa moita que vén para xullo e agosto cando outros anos non lograbamos ter esa clientela, senón que era prácticamente nacional. Creo que é xente que ía ao sur e como agora aló o calor é sofocante, veñen porque aquí estase ben». «Creo que é primordial agora este cambio de cliente que estamos vendo», añade. «Hai xente que vén de Madrid e hai días que están a 40 graos de día e 35 de noite», puntualiza. «En plantilla temos que aumentar no verán bastante xente. Somos de ter xente fixa, pero agora cos contratos fixos discontinuos, en outubro paran e volven algo antes de Semana Santa», indica.

H. O Cabazo

«O Cabazo é unha parte da miña vida. Hai 25 anos que empecei. Cando boto a vista atrás, houbo tristezas tamén pero esas xa as vas olvidando. É un proxecto que fomos sacando adiante e foi medrando pouquiño a pouquiño, con moito esforzo e traballo, non só noso senón coa xente que traballa con nosoutros. Grazas a ese apoio estamos onde estamos. Sempre se tratou de investir en reformas e de manter as instalacións case novas. É como un fillo máis que estamos coidando para que teña o mesmo valor, ou máis, que cando empezamos», concluye.