«Agora é rara rara a voda que non teña coreografía que saia do normal»

Yolanda García Ramos
yolanda garcia VIVEIRO/LA VOZ

VIVEIRO

Momento de una coreografía de Lorena Díaz (Sala 5) para una boda, antes de la pandemia
Momento de una coreografía de Lorena Díaz (Sala 5) para una boda, antes de la pandemia CEDIDA POR SALA 5

Lorena Díaz, responsable del centro de fitness en Viveiro, prepara bailes para novios o sus amigos, iniciativas originales que van dejando atrás el típico vals nupcial

22 jul 2021 . Actualizado a las 14:49 h.

Arrasó en su momento, era el Día das Letras Galegas, con el famoso vídeo del «jumping muiñeira» que llegó a tener eco nacional. Y en algunos desfiles de carnaval tanto dentro como fuera de A Mariña son admirados los bailes en los que no se pierde un ápice ni en ritmo ni en coordinación ni en belleza de su grupo de Sala 5 Fitness y Bienestar, centro que es algo más que un lugar donde buscar estar en forma en Viveiro. Porque Lorena Díaz, la responsable de un negocio cuyas clases se ramificaron hasta otras comarcas gallegas como Ortegal, que abría hace una década en Covas, es siempre de mente inquieta y espíritu creativo que traslada y contagia a su alumnado. Y si hace falta, hasta se «cuela» en una boda preparando una coreografía que será la sorpresa garantizada de toda ceremonia nupcial.

Desde hace años, aunque ahora en pandemia ese tipo de eventos sociales y familiares experimentaron un notable bajón, aplica la máxima de la originalidad en bailes que pueden ejecutar en un día tan señalado tanto el novio como la novia, a modo individual para sorprender a su futuro marido o futura esposa, como a dúo a modo de «regalo» para todos los asistentes, o incluso grupal, con los amigos de la pareja como «cómplices» a la hora de sacarles una sonrisa. Un momento que quedará grabado en la memoria... y en el vídeo final.

«Xa dende antes da pandemia participamos en numerosas vodas organizando coreografías. Pode ser baile sorpresa como bailes de noivos orixinais. No primeiro, hai amigos por parte do noivo ou da noiva que contactan comigo porque queren sorprendelos. No segundo, son os noivos os que contactan para sorprender ao resto dos convidados», señala, argumentando que «o momento do baile nupcial xenera cada vez máis expectación». De hecho, en plataformas como Tik Tok o Instagram aumenta su difusión. Un modo de hacer «única e inolvidable» una boda. Y divertida: «Os que contactan comigo non soen ser expertos bailaríns pero o que buscan é sorprender. Non bailar ben non é un impedimento. É máis, faino máis divertido». Gana autenticidad, si cabe.

«Sempre o que busco é montar unha coreografía sinxela»

«Aquí fuximos de bailar o típico vals de boda ou a típica balada na que os noivos se abrazan, e case nin se moven. Eles deciden, pero poden escoller cancións actuais ou antigas, rápidas, lentas... Non importa o xénero, senón o significado que esa música poida ter para eles», añade, trabajando de esta forma: «Fago a montaxe en función da música que elixan, deseño a coreografía e nas clases vamos pulindo toda a secuencia do baile, ensinando os pasos e tamén dou consellos sobre o vestuario, para que luzcan como profesionais de verdade».

Pone varios ejemplos de cómo puede ser una coreografía original de boda: «Abrimos o baile cun ritmo pausado, con moito romanticismo, logo dase paso ao redoble de tambores e se pide aos amigos que acompañen aos noivos na pista. Ao final, queiras ou non, todo o mundo acaba sendo partícipe do baile e da festa. Hai xente que tira por aí». Otra variante posible: «O noivo ou noiva que quere sorprender ao futuro esposo ou esposa. Nese caso as coreografías son distintas, divertidas o mesmo, pero que meten máis movementos sensuais e xoguetóns». «Sempre o que busco é montar unha coreografía sinxela para que o resto a poida seguir sen problema», finaliza.

Bandas sonoras: desde Scooby Doo Papa, hasta Whitney Houston, Grease... ¡de todo!

A la pregunta de si el vals de siempre que abrían los novios ya en la hora del banquete, ante todos los comensales, no se estila ya tanto, confirma: «Poderíamos dicir en parte que si, que o vals quedou caduco. É coma todo, os tempos van cambiando, evolucionando. De feito, agora é rara rara a voda que non teña unha coreografía que saia da normalidade e rompa con ese patrón».

Hablando de temas musicales en concreto que se piden, dice: «A de Scooby Doo Papa pedíase moito cando empezou a sonar, pero realmente hai un popurrí de todo. Incluso Whitney Houston. Pasas dun extremo a outro en 30 segundos, por infinidade de vertienentes musicais. Tiven tamén a típica de Grease na que van coa súa cazadora de coiro... e moi ben. A verdade, é que o pasan xenial, tanto practicando como no salón, onde xa están máis nerviosos. Igual antes lles sae bastante ben a coreografía pero despois, entre toda a presión e os nervios, a xente mirando e tal... non sae ao cen por cen. Pero o importante é pasalo ben, vivir un momento único». Igual la puntuación de 10 antes de la boda queda en 6 a la hora de la verdad. Eso es lo de menos, insiste ella: «Tamén inflúe moito o calzado. Todos van en taconciño e zapato formal e teñen que amañarse antes, cambiar rápido de calzado sin que os noivos se dean conta, e entrar nun máis cómodo ou nunha bailarina, para poder facer os movementos». ¡Y bailar sin complejos!

https://www.lavozdegalicia.es/noticia/yes/2017/05/27/jumping-ritmo-muineira-viral/0003_201705SY27P16991.htm