Unanimidad en Valga para homenajear a sus cantareiras el 17 de mayo y para exigir la gratuidad de la autopista

La Voz VALGA / LA VOZ

VALGA

MARTINA MISER

La primera propuesta fue planteada por el BNG; la que pide la liberación del tramo de la AP-9 entre Santiago y Padrón partió del PSOE

27 feb 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

La corporación de Valga se reunió el pasado martes en pleno. Una sesión larga, con un orden del día extenso, y en la que se aprobaron por unanimidad dos mociones presentadas por la oposición. La primera, una propuesta del Bloque Nacionalista Galego para «realizar unha homenaxe institucional por parte do concello ás cantareiras de Valga con motivo do Día das Letras Galegas». Esta iniciativa partía de la decisión de la Real Academia Galega de dedicar el Día das Letras «á poesía popular oral, personificado en Adolfina e Rosa Casás Rama, de Cerceda, Eva Castiñeira Santos, de Muxía, e Manuela Lema, Teresa García Prieto e Prudencia e Asunción Garrido Ameixenda, integrantes estas tres das Pandeireteiras de Mens (Malpica)». «É unha representación colectiva coa que se quere recoñecer a importancia da poesía popular oral, que acompaña á sociedade galega desde sempre e que en Valga tivo tamén moita relevancia», se señaló durante la sesión, en la que todos los grupos secundaron la propuesta de rendir homenaje a las mujeres que «mantiveron a tradición oral ao longo dos anos».

En el pleno se aprobó, también, una moción presentada por el grupo socialista y que hacía referencia a la autopista. En ella se planteaba que el Concello de Valga se sumase a la petición, realizada por varios concellos, para que el tramo Santiago-Padrón sea gratuito. En concreto, fueron los municipios de Ames, Padrón, Dodro, Boiro, Ribeira, Rianxo y A Pobra do Caramiñal los que este martes firmaron un manifiesto «no que propoñen ao Ministerio de Transportes e Mobilidade a creación dunha mesa para abordar a supresión paulatina das peaxes na AP-9, priorizando o tramo entre Santiago e Padrón, o que beneficiaría ás empresas locais e tamén á veciñanza de Valga que teñen que desprazarse a Compostela por motivos laborais, de estudos, médicos...».