Longueirón y piratas se dan cita en Fisterra: «Ata o domingo á noite, temos festa seguido!»

P. Blanco, A. Lestón CARBALLO / LA VOZ

FISTERRA

BASILIO BELLO

Llega uno de los fines de semana más esperados en el fin del mundo. Así viene el programa para hoy

02 ago 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

Incluso un poco más longeva aún que la Mexillonada de Lema, también este sábado 2 de agosto, es la Festa do Longueirón de Fisterra, que suma 32 años. Tanto hoy como mañana la degustación, en diversas preparaciones, comenzará a la una de la tarde. Habrá ello varios chiringuitos: «Este ano na asociación somos catro. De cada chiringuito dúas persoas nela, pero a maiores outra xente traballando, movéndose coas empanadas e demais», explicó ayer en Radio Voz Carlos Casais. Sobre todo las de millo les dan que hacer, pero en general todo: «Levamos desde maio a voltas con cousas».

En lo que respecta al programa de hoy, sábado, la charanga O Rumbo comenzará a armar fiesta en el puerto ya a las 11.30. La degustación será después en la zona de A Ribeira, amenizada también por charangas: O Rumbo, Latexo y O Son da Tripulasión. «O Cristo é o Cristo, pero agora en agosto, co ambiente que hai, a xente está esperando que chegue está festa. Collen vacacións, saben que o primeiro fin de semana do mes toca isto, unha festa para estar todos xuntos, para que volva a xente de fóra, falar uns cos outros, comer...», sopesa Casais. En su habla, lonqueirón y linqueirón, como le dicen a este producto «en fisterrán».

BASILIO BELLO

En lo culinario, tienen una novedad para este año, y es que recuperando una vieja tradición, el domingo habilitarán mesas en la zona baja del castillo de San Carlos, hasta el restaurante Froiz, para que vecinos, visitantes y turistas vayan todos a la playa de A Ribeira y coman en la zona: «Poden mercar aquí ou traer a comida da casa, o caso é facer a festa como se facía, todos xuntos». Antes de eso, esta misma tarde —18.00 horas—, el décimo Desembarco Pirata: «Fan unha labor moi grande, teñen que traballar moitísimo, é de agradecerllo. Barcos, escadas, roupas... Agora o longueirón xa non se entende sen o desembarco, é todo unha festa». Y no escasa, precisamente. Reúne multitudes. Lo dice muy claro el propio Casais: «Ata o domingo á noite, temos festa seguido!».