Los 19 de Meirás celebran el archivo de su causa como «unha vitoria do pobo galego»
A CORUÑA
Recuerdan que aún queda patrimonio expoliado «que debe ser devolto»
08 dic 2022 . Actualizado a las 17:35 h.Los 19 de Meirás mostraron públicamente su alegría después de que la Audiencia Provincial de A Coruña decretase el archivo definitivo de la causa presentada contra ellos por la familia Franco y la Fundación Francisco Franco. En agosto del 2017, los 19 activistas ocuparon el pazo de Meirás pidiendo su devolución al pueblo.
«Os Franco perderon a batalla social, a legal e agora, por fin, tamén a xudicial», señaló este colectivo, que quiso agradecer «todos os apoios recibidos, sen dúbida necesarios e fundamentais para que hoxe poidamos estar falando do arquivo definitivo da causa», explicaron. «Máis de cinco anos despois remata, por fin, esta inxustiza. Sen dúbida, o arquivo definitivo desta causa é unha moi mala noticia para os Franco, a Fundación Franco e os franquistas. Intentaron amedrentarnos e calarnos, mais non puideron con nós», añadieron los 19 de Meirás, quienes consideran que era la propia familia denunciante la que debería sentarse en el banquillo de los acusados, «que segue a facer enaltecemento da ditadura militar e humillación das vítimas».
Señalan que ahora el pazo debe ser transferido a la Administración gallega y que el destino ha de ser el de honrar la memoria democrática del pueblo gallego. «É innúmero o patrimonio que foi espoliado pola ditadura franquista e que debe ser devolto», indican en relación a la casa Cornide y a las esculturas del Pórtico de la Gloria, en propiedad de los Franco.