Oleiros denuncia caos, desorganización y retrasos por los cambios en los buses

D. Vázquez OLEIROS / LA VOZ

SADA

Imagen de un bus lleno de pasajeros en Oleiros después de los cambios en la red de transporte público.
Imagen de un bus lleno de pasajeros en Oleiros después de los cambios en la red de transporte público. C. O.

Sada también exige mejoras y vecinos están recogiendo firmas

02 jul 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Oleiros y Sada están descontentos con los cambios en el transporte público de las líneas que pasan por estos municipios, anunciadas en positivo por la Xunta diciendo que se reforzarían los servicios entre A Coruña y estos dos municipios con más de 130 servicios adicionales a la semana. En el caso de Oleiros, el municipio con mayor número de población en el área, cuestiona cómo se realizaron estas modificaciones hace poco más de una semana.

El concejal Pablo Cibeira explicó este lunes, en Voces de A Coruña, de Radio Voz, que han recibido un gran número de quejas vecinales. «Suprimiu 30 servizos, había un autobús que saía de Sada, percorría toda a estrada da costa ata chegar á Coruña, o eliminalo creouse un caos moi grande porque non se informou debidamente a toda a cidadanía», apuntó y dijo que al eliminar estos enlaces «o que pasou foi que os buses ían cargados de xente, a tope». «Sacamos fotos e vídeos onde se vía que a xente ía metida como en latas, houbo unha desorganización total e retrasos importantes», cuestionó. «O caos foi tal que ata un día no primeiro servizo da mañá puxeron un minibús de 30 prazas para un servizo de Oleiros á Coruña», afeó ante una demanda que excede esos números. Afirmó que gracias a que el Concello y los vecinos protestaron, «a Xunta anunciaba que recuperaría todos os servizos eliminados. É mentira o único que recuperaron foron tres frecuencias e tampouco informaron a ninguén do que ía a facer e do que non», afirmó Cibeira, que esgrimió que la propuesta de información se redujo a la aplicación del servicio.

«Nin informaron aos cidadáns nin a nós oficialmente como Concello», aseguró, reconociendo como única propuesta acertada por parte de la Administración autonómica la de prolongar el bus de Mera hasta Dexo y Lorbé. «Pero o que non se pode é facer iso e sacarnos trinta servizos, este tipo de políticas só benefician ás empresas concesionarias, e ollo, a concesión que houbo a nivel xeral de Galicia repartiuse entre só dúas empresas e está o tema xudicializado porque pode haber cousas raras», estimó. «Non se pensa na cidadanía nin nas necesidades que temos para movernos cando se toman estas decisións. Falan de mobilidade sostible, de fomentar o transporte público, pero os feitos son os que son, temos un problema moi grande de tráfico na comarca da Coruña, hai atascos continuamente e a Xunta ten unha responsabilidade moi grande, e non só polo transporte, senón pola vía Ártabra, que leva paralizada tres anos e sacaría un 40 % do tráfico da ponte da Pasaxe e polo tanto en vez de falar hai que facer», consideró este concejal de Alternativa dos Veciños.

Por su parte, en Sada aprobaron en pleno solicitar también mejoras en el transporte y el alcalde, Benito Portela, solicitó una entrevista a la Xunta para debatir una mejora de las conexiones. La semana pasada, la corporación respaldó una moción del BNG en la que se recogía que no se bajen las prestaciones de transporte público y que se amplíen las de primeras y última hora de la jornada, así como una mejora en los transbordos y en la información al ciudadano.

El concejal nacionalista Emilio Graña explicaba que el bus lanzadera puesto en marcha entre Lorbé y Sada «poderia mellorar as frecuencias dunhas liñas que atenden a zona norte do Concello, onde viven en torno a 1.500 veciños, pero a realidade non está sendo positiva». Explica que la supresión de dos horarios de mañana entre Sada y Lorbé ha provocado descontento y ya se ha iniciado una recogida de firmas contra esa modificación.

«O feito de ter que facer un transbordo en A Valexa tamén, que podería favorecer un aumento de frecuencias, está resultando unha incomodidade que non aporta nada positivo: tempos de espera de máis de 20 minutos e un lugar inadecuado para facer o cambio de vehículo», explica, cuestionando también la desaparición de paradas y trayectos hacia el puerto de Sada. La moción del BNG fue variada para incluir la petición de que el bus que en la actualidad atraviesa Pazos haga parada en ese lugar.

«A todo isto sumarlle a total desinformación cara aos usuarios. O día antes puxeron uns carteliños dentro dos buses, e colgaron na web de Alsa e agora nas paradas, un cronograma de difícil accesibilidade visual e compresión», incidió.

Eficiencia

Desde la Xunta destacaron, en cambio, la ampliación del servicio, que el propio conselleiro de Presidencia, Diego Calvo, comunicó al alcalde de Oleiros, Ángel García Seoane, en una reunión. Desde la consellería explicaron que «a mellora das frecuencias nestas localidades levouse a cabo a través da prolongación de dúas liñas A Coruña-Mera ata Lorbé, axustando os servizos que se viñan prestando nese mesmo corredor ata Sada, para evitar solapamentos en horarios nos que se producirían duplicidades».

Asimismo, puntualizan que desde la implantación de la nueva reorganización del servicio, para garantizar que la configuración del transporte público se mantenga adaptada a las necesidades de movilidad de este área, «a Xunta vén realizando un seguimento específico que permitiu identificar e actuar de xeito inmediato en frecuencias concretas». Asimismo, explican que «desde o pasado sábado 29 de xuño con tres frecuencias a primeira e última hora do día nas fins de semana e festivos conectando Sada coa Coruña e pasando por Lorbé, Dexo e Mera, en Oleiros, tanto á ida como á vólta. E desde este luns, 1 de xullo, actuouse en catro servizos no percorrido Sada e Lorbé que conectan con Entrexardíns con paradas nas parroquias de Carnoedo e Veigue».

Frente a la acusación de falta de información de los cambios, la consellería asegura que informaron puntualmente de las medidas adoptadas, con la adecuación a las demandas de la ciudadanía de casi una treintena de servicios a la semana para facilitar la planificación de los viajes.

«Paralelamente ao traballo de seguimento, a Xunta mantén unha comunicación continua co operador do servizo para asegurar a mellor adecuación do transporte público no corredor A Coruña-Oleiros-Sada e garantir o seu correcto funcionamento», indica.