Ingeniero y escritor, en la obra habla sobre su estancia en Serbia
11 dic 2025 . Actualizado a las 05:00 h.Fran Fernández Davila (1974), vigués de nacimiento e ingeniero de profesión, aunque con una sólida y premiada trayectoria literaria, es el ganador de la trigésima quinta edición del Premio Literario Camilo José Cela de Narrativa, convocado por el Concello de Padrón, al que presentó la obra titulada A lingua dos ósos.
El jurado del certamen, que ayer hizo público su fallo, destaca del trabajo de Fernández Davila «a complexidade temática do relativo, o estilo pulido e a combinación dunha voz que combina a crueza dunha realidade afastada pero universal con acenos líricos ben acaídos e que reflicten o cambio de paradigma do momento que vivimos a nivel socio-político».
En esta edición del Premio Camilo José Cela, el Concello de Padrón recibió 168 relatos y, tras las deliberaciones del jurado, escogió el número 105, de Fran Fernández Davila, con domicilio en Panxón, Nigrán. Tras comunicarle la noticia, el autor se declaró «inmensamente feliz e agradecido» por recibir el premio, al tiempo que aseguró: «É unha verdadeira honra inscribir o meu nome na historia dun certame tan prestixioso. Quero dar as grazas, en primeiro lugar, ao Concello de Padrón polo seu compromiso inquebrantable coa cultura e por manter vivo este premio ano tras ano. Do mesmo xeito, agradezo sinceramente aos membros do xurado a súa lectura atenta e a súa valoración do meu traballo».
Así, explica que A lingua dos ósos tiene «un significado dobre e moi especial. Este relato nace directamente dunha experiencia vital persoal, xa que compartín moitas horas do meu traballo con compañeiras e compañeiros serbios. Foi un período que acaba de rematar e que me marcou profundamente e me fixo collerlle un cariño inmenso a esa terra e á súa xente. Por iso, sentín a necesidade de escribir sobre a súa realidade, con menos diferenzas e moitas máis similitudes das que nos poida parecer nun principio», detalla Fran Fernández.
También precisó que el premio supone «un impulso marabilloso para seguir escribindo sobre eses lugares de encontro», descubiertos fuera de Galicia a lo largo de su vida profesional.
Desde el Concello de Padrón felicitaron al ganador y agradecieron la participación en su certamen de literatura, plenamente consolidado y que rinde homenaje al legado de Cela y a su estrecha vinculación con el municipio. En cuanto al jurado, se reunió ayer en el Concello en una sesión presidida por el alcalde y responsable del área de Cultura, Anxo Arca. Estuvo formado por Carlos Arias, escritor y ganador de la undécima edición del certamen; Beatriz Vázquez, licenciada en Filología Inglesa; Esteban Folgar, profesor de Lengua y Literatura; Covadonga Rodríguez del Corral, coordinadora de actividades culturales de la Fundación Pública Galega Camilo José Cela; e Inés Mosquera, maestra de educación primaria. Como secretaria actuó María Cruz Taboada, funcionaria del Concello de Padrón.
El premio está dotado con 1.500 euros y una estatuilla conmemorativa.