El BNG denuncia que los tres nuevos policías de Lalín no estarán operativos hasta 2026

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Rocío Ramos

Asegura que fue retirado un agente, lo que deja en la actualidad el servicio con nueve personas operativas

13 feb 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

El portavoz del BNG, Francisco Vilariño, alerta sobre la situación de la Policía Local y asegura que los tres nuevos policías locales cuyas plazas se crearon recientemente no serán efectivas hasta finales del 2026. A esto añade el hecho de que, apunta, en estos momentos «hai unicamente nove axentes debido a incomprensible decisión do PP de cambiar as súas funcións a un axente para adicalo definitivamente a outras que a día de hoxe nin coñecemos nin compartimos».

Los nacionalistas apuntan que ese agente «leva todo o presente anos sen facer as súas función, adicándose a outras como poden ser a Feira do Cocido ou as feiras quincenais, ou anteriormente facendo de cobrador para as festas patronais». Vilariño denuncia que de momento «non somos coñecedores da existencia dun decreto da alcaldía que especifique e argumente dito cambio e avale a súa nova labor» y anuncian que exigirán responsabilidades administrativas por estos hechos.

Recuerda que la plantilla de la Policía Local, con diez agentes, ya estaba muy mermada y lo está ahora más tras quedar, dicen, reducida a nueve. Algo que consideran «está carreando unhas consecuencias moi prexudiciais para o conxunto da cidadanía», No ve ética la asignación de un policía local a otras funciones que no sean las suyas y que eso «é poñer á Policía Local nunha situación incómoda e indesexable», asegura

Recuerda que la Guardia Civil dispone solo de una patrulla para toda la comarca y que los vecinos no pueden llamar a la Policía Local «e que a resposta que se atopen é unha gravación que di que se poñan en contacto co 112 ou coa Garda Civil» poniendo de manifiesto «a cantidade importante de tardes e mañás sen cubrir ao longo de cada mes por parte da Policía Local» para la que pide medios técnicos y humanos.

Vilariño incide en «a alarmante situación da Policía Local nun momento de máxima preocupación veciñal pola evidente situación de inseguridade cidadá». Acusa al gobierno local de «nefasta xestión» y se queja de que a día de hoy «seguen sen iniciarse as pronas do proceso selectivo para as tres novas prazas».

A este respecto explica que el curso de formación obligatorio en la Academia Galega de Seguridad tras la aprobación de la oposición correspondiente a este año ya empezó y asegura que «estes tres axentes terán que facelo para o vindeiro ano, o que significa que non contaremos con estas incorporacións ata finais do ano 2026».

El portavoz nacionalistas lalinense anunció que pedirá responsabilidades políticas «debido a que estas prazas se corresponden ao ano 2024 e o goberno local, en todo este tempo, non quixo ou non foi capaz de sacalas adiante». Recuerda que en el gobierno del cuatripartito, con una plantilla ya de por sí escasa, esta contaba con un total de quince agentes.