El SLG eligió en Lalín a María Ferreiro como nueva secretaria xeral

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

LALÍN

Miguel Souto

El congreso contó con la asistencia de cerca de 400 delegados e invitados

30 nov 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

El Sindicato Labrego Galego-Comisións Labregas celebró ayer en el Auditorio de Lalín su IX Congreso. Una cita que contó con la participación de alrededor de 400 delegados e invitados y en la que se eligió la nueva junta directiva. María Ferreiro releva en el cargo como secretaria xeral a Isabel Vilalba Seivane, que continúa en el equipo, y que estuvo al frente del sindicato los últimos trece años. Ganadera de vacuno y natural de Curtis (Teixeiro), María Ferreiro Santos era hasta su elección la responsable de la Secretaría das Mulleres, cargo que ocupó también los últimos 13 años.

En su discurso de cierre, María Ferreiro, puso el foco en la urgencia del relevo generacional. Afirmó que «temos unhas taxas de envellecemento nas granxas importante, de cada dez labregas que saen da actividade agraria entrarán soamente tres». Considera que «por un lado teñen que manter a continuidade dos activos existentes no rural, conversando e mantendo o número de granxas, e non concentrando o número de animais; e por outra banda, incorporar novas persoas labregas que axuden a frear a diminución de persoas na produción de alimentos no noso territorio e freen o abandono do rural».

Para lograr esto cree que es necesario que las políticas públicas incidan sobre los canales de comercialización, la ley de la cadena, la disponibilidad de la tierra, de vivienda y «na importancia de atender ás loitas que temos activas como é o caso da macrocelulosa Altri, os eólicos, a recuperación de feiras e mercados, as incorporacións ao sector agrario e o fomento dos obradoiros de transformación colectiva, entre outros».

De la PAC a la crisis climática

La nueva secretaria xeral abordó otras cuestiones como la Política Agraria Común con la nueva propuesta de la Unión Europea para el nuevo período de la PAC con un recorte importante de fondos, citando también la crisis climática y una ley de la cadena aprobada «que di que non podemos vender a perdas, pero que se incumpre constantemente».

En el congreso de ayer, bajo el título de Fortalecendo o SLG para unha Galiza labrega con futuro, el sindicato aprobó una hoja de ruta para los próximos cuatro años y manifestando su deseo de «seguir producindo alimentos e mantendo continuidade nunha Galiza labrega, rural e viva».

Uno de los acuerdos adoptados ayer fue la creación de una nueva secretaría de Acción Sindical que tendrá a Brais Álvarez al frente. Un joven apicultor de A Pontenova eta hasta ahora el responsable de la Secretaría da Mocidade. Apuntó que «se a nosa voz quere ser oída ten que haber unha maior mobilización social, por unha parte, pero tamén unha organización e traballo de base».

En su discurso, Brais Álvarez, habló también de la urgencia «de mudar o rumbo das políticas agrarias no que se refire ás mozas e aos mozos e á súa incorporación á actividade agraria, entendéndoa como unha das principais problemáticas do abandono do rural».

En este sentido abogó por incentivar el relevo generacional y el mantenimiento de las granjas. Dos cuestiones que, dijo, son tema recurrente en los discursos políticos pero «os feitos non se corresponden con esas palabras e seguimos sen ter políticas que realmente axuden a manter as granxas abertas, faciliten a incorporación de mozas e mozos, faciliten o acceso á terra, conserven esa ou garantan prezos xustos».