
La entidad, dependiente del Inega, impulsaría iniciativas para garantizar la viabilidad de empresas como Alcoa
02 jun 2022 . Actualizado a las 16:37 h.El secretario general de los socialistas gallegas, Valentín González Formoso, propone crear una agencia pública, a través del Inega, para «promover e participar societariamente en proxectos enerxéticos estratéxicos», de modo que «garanta o subministro das empresas tractoras». «O Goberno galego debe coliderar eses proxectos xunto co sector privado» para garantizar la viabilidad de compañías como Alcoa, Stellantis o Megasa, citó.
Formoso tiene previsto presentar esta propuesta al presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, durante la reunión del próximo lunes.
El líder socialista lanzó este plan tras un encuentro entre las ejecutivas del PSdeG y de UGT-Galicia, en el que participó el secretario general del sindicato, José Antonio Gómez.
La creación de esa agencia supondrá «poñer os intereses do país por riba dos intereses especulativos privados», para lo que Formoso instó a la Consellería de Industria a que salga «do seu aletargamento enerxético» y deje de «culpar a Bruxelas ou a Madrid, que asuma as súas competencias e poña a traballar ao Inega» garantizando, además, la participación de los concellos.
Este mecanismo precisaría, explicó Formoso, la ampliación del artículos dos de los estatutos do Instituto de Enerxía de Galicia para habilitar que Galicia pueda impulsar proyectos con participación pública y privada.
Valentín González urgió a la Xunta a tomar decisiones en un momento «especialmente delicado, cunha industria lastrada pola parálise do Goberno autonómico, unido ao impacto da inflación e da crise provocada pola guerra de Ucraína», denunció el PSdeG. El líder socialista reprochó al Ejecutivo autonómico «a súa pasividade, que provocou a perda de 50.000 empregos industriais en Galicia dende 2008, coa perda de tecido produtivo industrial pesado».