Formoso avanza que la campaña MercaNaVila, que movilizó 16 millones en compras en el comercio local, «será aínda máis ambiciosa» en 2026
FERROL
El presidente de la Diputación destaca el éxito de esta iniciativa
05 dic 2025 . Actualizado a las 05:00 h.MercaNaVila «superou con creces as previsións iniciais», subrayó el presidente de la Diputación de A Coruña, que impulsó este programa de la mano de la Federación Galega de Comercio. Valentín González Formoso, la diputada de Emprego, Industria e Medio Ambiente, Rosa Ana García, y José María Seijas, responsable de la entidad empresarial, se reunieron ayer para hacer balance del programa ideado para potenciar «o consumo nos establecementos de proximidade dos concellos de menos de vinte mil habitantes». Indicaron que del 20 de octubre al 3 de diciembre se descargaron 93.453 bonos de cien euros y se registraron cerca de 300.000 operaciones de compra, movilizando 16 millones de euros en ventas en los 1.080 negocios adheridos de toda la provincia.
«Fronte á oleada dos Amazon do mundo, temos que facer moita pedagoxía coa cidadanía do que supón o comercio local en canto a creación de emprego e dinamización da economía. A verdadeira sostibilidade —remarcó el presidente provincial— é a que representa o comercio local de Galicia, e por iso a Deputación fai unha aposta tan importante». González Formoso agradeció la implicación de los comerciantes. «Máis que as cifras, valoramos moito as mensaxes que nos mandan por distintas vías e que coinciden en que axudou a moitos a incrementar as súas cifras de vendas nunha época difícil e incluso a evitar o peche de negocios», agregó González Formoso.
Avanzó que MercaNaVila «vaise manter no tempo, a aposta é de longo prazo». La Diputación, adelantó, ya está diseñando con la Federación Galega de Comercio «unha campaña aínda máis ambiciosa para 2026, porque merece a pena polo impacto que ten». Seijas coincidió «no éxito da iniciativa» y felicitó a la Administración provincial «pola súa aposta decidida polo comercio... onde hai comercio hai vida [...], moitos comercios salvaron a súa facturación de fin de ano». Y animó a las otras diputaciones a seguir este mismo camino.
Rosa Ana García incidió «no retorno» generado. «Poñer en marcha MercaNaVila supuxo un desafío, non só en termos económicos, senón pola complexidade do sector. Non procurabamos unicamente incentivar as vendas nos comercios, senón xerar dinamismo económico nos concellos máis pequenos, revertendo incluso a tendencia actual. Con este programa logramos que persoas das cidades se desprazasen ás vilas a mercar e, de paso, aproveitasen para comer alí ou mesmo pasar a fin de semana nun hotel rural», resaltó. Diputación y Federación Galega de Comercio anticiparon que realizarán nuevas acciones conjuntas para favorecer el sector, como un censo comercial completo para conocer la situación real y definir medidas.
As Pontes, entre los concellos donde se han realizado más ventas
Por concellos, Noia se situó en cabeza, al concentrar casi el 10 % del total (1,72 millones de euros y más de 29.000 operaciones), seguido de Boiro, que superó los 1,42, y Ordes, con unos 1,15. También destacaron Cee, con 1,12 millones, y As Pontes y Betanzos, que sobrepasaron los 820.000 euros. A Pobra, Melide, Arzúa y Padrón completan el grupo de ayuntamientos que superaron el medio millón de euros en ventas a través de MercaNaVila.