Política Lingüística: «En Galicia non existe ningún tipo de 'apartheid' nin lingüístico nin de ningún outro tipo»

S. C.

GALICIA

O secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, cre que en Vox descoñecen a realidade galega
O secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, cre que en Vox descoñecen a realidade galega JOSÉ MANUEL CASAL

La Xunta replica a Vox recordando que en la comunidad «o uso de calquera dos dous idiomas oficiais faise con total liberdade por parte de toda a poboación»

18 ene 2019 . Actualizado a las 05:05 h.

Desde la Xunta lo tienen claro: «En Galicia non existe ningún tipo de 'apartheid' nin lingüístico nin de ningún outro tipo» «o modelo lingüístico do ensino en Galicia está a funcionar sen problemas e a súa legalidade foi confirmada por varias sentenzas».  Responden así a la acusación del secretario general de Vox, Javier Ortega Smith, de que «En Galicia se pretende levantar 'apartheids' lingüísticos, por eso hay que proteger el español». Para Ortega Smith «la imposición de una lengua es una forma de totalitarismo» y las «leyes de normalización son leyes de anormalización, porque no hay nada más anormal que poner trabas o prohibir una lengua común».

«Ningunha conflictividade»

Para el responsable de Política Lingüística, Valentín García, en la comunidad «non hai mostra ningunha de conflitividade social de orixe lingüística. O uso de calquera dos dous idiomas oficiais faise con total liberdade por parte de toda a poboación». Recalca el secretario xeral que «o Goberno de Galicia garante e vela polo libre emprego dos idiomas cooficiais no ámbito da Administración pública». 

Mejores notas en Lengua que la media española

En declaraciones recientes, Ortega Smith dijo que «todo el mundo debe de poder educar a sus hijos en la lengua materna, el español, y la relación con la Administración tiene que poderse hacer en ese mismo idioma». Frente a esto, la Consellería de Educación recuerda que «[el decreto] para o plurilingüismo estableceu un réxime equilibrado sobre o uso das linguas no ensino. Isto é, o galego e o castelán empréganse en igual proporción no horario lectivo, o que garante que o cen por cen do alumnado estuda en galego e en castelán». De hecho, en las pruebas estandarizadas, Galicia «obten resultados moi bos». No hay que olvidar que los estudiantes de quince años en la comunidad tienen una media de 509 puntos en Lectura (en castellano) frente a los 496 de media española

«Clima de normalidade»

Para la Xunta, «O secretario xeral de Vox parece non coñecer a realidade social de Galicia e moito menos aínda os usos lingüísticos que dende un clima de normalidade e harmonía, nos fan ser a comunidade cun maior índice de falantes en lingua cooficial».