Besteiro sobre la atención de la salud mental en Galicia: «A solución non é a de Rueda, de máis pastillas e videoconsultas»

Suso Varela Pérez
Suso Varela LUGO / LA VOZ

GALICIA

Besteiro, con cargos del PSOE de Lugo, delante del Centro Integral de Saúde, donde está la unidad de salud mental
Besteiro, con cargos del PSOE de Lugo, delante del Centro Integral de Saúde, donde está la unidad de salud mental Alberto López

El líder del PSdeG acude al Centro Integral de Saúde de Lugo para criticar las listas de espera para atender a los pacientes de psiquiatría y psicología: «O Consello de Contas di que en dous anos deixáronse de investir 50 millóns de euros»

15 may 2025 . Actualizado a las 14:28 h.

El líder de los socialistas de Galicia, José Ramón Gómez Besteiro, acompañado de cargos del PSOE lucense, como el presidente de la Diputación, José Tomé, expuso este jueves ante el Centro Integral de Saúde de Lugo los problemas de atención de los pacientes de salud mental de Galicia y, en especial, dijo, de la provincia de Lugo. «A solución que nos ofrece Rueda é máis pastillas e videoconsultas, cando se deixaron de investir nos dous últimos anos 50 millóns de euros en políticas públicas en saúde mental, como reflectiu o Consello de Contas», señaló el parlamentario del PSdeG.

Besteiro dijo que acudían al CIS de Lugo «porque é un reflexo da política do PP en atención primaria e na crise de saúde mental que asola a Galicia». Explicó que los gallegos tienen de tiempo de espera medio cinco meses para una primera consulta con facultativos de salud mental, pero que en el caso de la provincia de Lugo «hai un 175 % máis de espera e un 150% máis de pacientes en lista para esa primeira visita».

El Centro Integral de Saúde de Lugo acoge desde hace meses las unidades de salud mental de Lugo, pero para Besteiro el «CIS é un edificio moderno por fóra, pero antigo por dentro, porque non se atender as verdaddeiras demandas da saúde mental dos lucenses». Denunció que la provincia de Lugo, dentro de Galicia, es la que sufre más la carencia de asistencia públicas en las áreas de salud mental: «Lugo ten a taxa máis alta de suicidios de España e das máis altas de Europa, con 16 casos por 100.000 habitantes, e por iso reclamamos solucións efectivas e reais, porque termos das taxas de psicólogo e psiquiatras máis baixas de España». Y dentro de Galicia también puso sobre la mesa las diferencias: «Hai un maltrato a esta provincia, porque A Coruña ten 20 unidades de atención de saúde mental, e Lugo só tres».

También explicó los datos del Consello Contas referidos a los jóvenes, que sitúa en un 52 % el consumo de antidepresivos y ansiolíticos en menores de 19 años, e insistió: «A  solución non poder ser máis pastillas e viddeochamadas, e mentres se deixar de investir en saúde pública e saúde mental». 

Críticas al Consello da Xunta 

Besteiro, a preguntas de los periodistas, criticó la falta de concreciones y de promesas incumplidas por el gobierno de Alfonso Rueda tras el Consello da Xunta celebrado en Lugo: «Son os anuncios de todos os anos e que non se cumpren, como a Rolda Leste, con 7 millóns o pasado ano e 7 millóns para este, cando nin se executarán».