La Diputación acusa a la Xunta de «torpedear» la apertura de la residencia de Ribas de Sil

RIBAS DE SIL

La Consellería de Política Social emitió un informe desfavorable sobre la solicitud de inicio de actividad del centro
01 abr 2023 . Actualizado a las 18:03 h.La Consellería de Política Social emitió un informe desfavorable sobre la petición de inicio de actividad de la residencia de mayores de San Clodio de Ribas de Sil, lo que impedirá por ahora la apertura de este centro, creado y gestionado por la Diputación lucense. Según indican desde esta última entidad, el informe de la Xunta señala deficiencias de accesibilidad en dos aseos y unas dimensiones inadecuadas en unos armarios de obra.
El responsable del área de Promoción Económica e Social del organismo provincial, Pablo Capón Rivera, acusa al Gobierno gallego de «torpedear a tramitación porque non quere que se abra a residencia da Deputación antes das eleccións municipais». Los elementos señalados en el informe negativo de la Xunta —añade— «xa contaban coa acreditación técnica do Goberno galego no proxecto que a institución provincial presentou para a súa construción».
En cuanto a los aseos que según la Xunta no cumplen las condiciones de accesibilidad, Capón afirma que «non son un requisito mínimo a cumprir e, polo tanto, un equipamento mínimo esixido, xa que estariamos a falar de equipamentos a maiores do obrigado». El edificio del centro —añade— «si conta, tal e como obriga a normativa, cos aseos e baños adaptados e diferenciados por sexos, tanto para a residencia como para centro de día».
Por lo que respecta a los armarios, Capón dice que el informe de la Xunta señala que se encuentran en «dous novos dormitorios dobres» y que no alcanzan las dimensiones mínimas requeridas por los usuarios. Desde la Diputación afirman que «non existen novos dormitorios, senón que seguen sendo os mesmos dos autorizados» y que «os armarios do centro son armarios de obra, non subministracións». La Xunta, agregan, «non lles puxo reparo nin na autorización do proxecto nin no informe técnico derivado da supervisión».
Capón afirma además que «as instalacións están en perfecto estado de revista, o persoal que vai traballar alí está seleccionado e valoración dos novos residentes está feita». Por otro lado, califica de «lamentable» la actitud de la Xunta, que a su juicio «está privando a 29 persoas e ás súas familias dunha dotación básica fundamental, xente que está nunha situación de vulnerabilidade e que está sen protección por cuestións meramente electoralistas, contradicindo os seus propios informes».