Pedrafita do Cebreiro ya disfruta de su residencia de mayores

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

El presidente de la Diputación de Lugo, José Tomé, inaugura un dotación en la que el organismo provincial invirtió más de dos millones

04 jun 2021 . Actualizado a las 18:22 h.

El presidente de la Diputación de Lugo, José Tomé, junto al alcalde de Pedrafita do Cebreiro, José Luis Raposo, inauguró este viernes el Centro de Atención a Maiores Manuel Villasol, que la institución provincial, en colaboración con el Concello, creó en el centro de la villa, junto a la Casa Consistorial. En el acto participaron también diputados provinciales, concejales de la corporación, vecinos y familiares de los primeros usuarios. 

José Tomé destacó que la puesta en marcha de esta dotación social «cumpre cunha reivindicación histórica do Concello e dos veciños e veciñas de Pedrafita do Cebreiro. Abrindo esta residencia, dende a Deputación de Lugo, coa colaboración do Concello, poñemos a disposición da veciñanza deste municipio un novo servizo público. Ofrecemos unha dotación de calidade ás persoas maiores, moi esperada e demandada, que marcará un antes e un despois na vida deste concello porque cumprirá dúas funcións moi importantes, unha social e outra económica».

El centro de mayores cuenta con 30 plazas de residencia y 20 de centro de día, «o que permitirá que as persoas que necesiten coidados e que queiran quedarse ou volver a vivir en Pedrafita poidan facelo, sen ter que marcharse fóra. Poderán manter o arraigo e quedarse no lugar no que pasaron toda a vida, xunto ás súas familias, amigos e veciños. Isto é calidade de vida e benestar», valoró el presidente de la Diputación. 

En cuanto al impulso económico que supone la apertura del centro, Tomé señaló que se crean 25 puestos de trabajo directos, a los que hay que sumar los indirectos «e o efecto multiplicador da súa actividad, xa que por exemplo na cociña utilizaranse produtos de proximidade para favorecer unha alimentación de calidade e, ó mesmo tempo, axudar á economía local»

La inversión superó los dos millones de euros

El presidente puso en valor la capacidad de la Diputación para cumplir con su compromiso de abrir en la primavera la residencia de Pedrafita, así como el esfuerzo inversor de la institución, que aportó unos dos millones de euros para la construcción, equipamiento y manteamiento durante el primer año, que se suman a los 500.000 euros aportados por el Concello. 

El presidente provincial recordó que una de las prioridades que marcó desde el inicio del mandato fue «cumprir cos compromisos adquiridos cos concellos e cos veciños en canto a residencias. Por iso, démoslle un empuxón importante ós proxectos que estaban en marcha». El centro de Pedrafita, dijo Tomé, es el tercero que abre desde el 2019, después de los de de A Fonsagrada y Castroverde, y está en previsión de poner en funcionamiento los de Meira y Navia de Suarna en este 2021.

El mandatario provincial agradeció «o traballo e a implicación de todas as persoas que fixeron posible que a residencia de Pedrafita sexa unha realidade, empezando polo alcalde, que ten demostrado cada día dos 35 anos que leva á fronte do Concello o seu absoluto compromiso de servicio cos veciños e veciñas, e que hoxe ve cumprido un dos seus soños».  Tomé destacó el trabajo de todo el equipo político y técnico de la Diputación de Lugo y del Concello, así como de los presidentes socialistas que lo precedieron en el cargo.

 Atención y funcionamiento del nuevo centro

José Tomé quiso poner en valor el modelo de residencias de la Diputación, «público, de calidade, de pequenos centros, con atención personalizada, con practicamente un coidador por usuario, que mantén o arraigo dos maiores no seu entorno, que crea emprego no rural e que, polo tanto, axuda a fixar poboación. Un modelo centrado nas persoas, non no negocio, ó que se incorpora Pedrafita e que tan bos resultados está dando nos centros da nosa rede que a día de hoxe xa están funcionando, en Trabada, Pol, Ribadeo, A Fonsagrada e Castroverde».