«Cada vez hai máis diversidade na aula pero hai menos mestres de apoio»

OPINIÓN

Oscar Vázquez

01 nov 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

Ya no existe el sentido del honor

No hace tantos años, el sentido del honor era dar la palabra a las personas, y aquella palabra permanecía para siempre. Era como letra grabada a fuego. Ahora, «donde dije digo, digo diego». La mentira, la picaresca, el reírse del prójimo hacen que se pierda el respeto hacia las personas. Sentido del honor significaba también responsabilidad, coherencia, dar cuenta de tus actos y, si se hacían las cosas mal, dejar el puesto. Pero hoy en día el sentido del honor ha desaparecido en muchos de nuestros políticos. Un claro ejemplo es la gravedad de lo ocurrido en la dana. Pedro Sánchez, Carlos Mazón y Margarita Robles no quisieron dimitir. Su ejemplo daña a toda la sociedad y los jóvenes ya no entenderán qué es el sentido del honor. Beatriz Rodríguez-Vila García. Oleiros.

Apoio a alumnos con necesidades especiais

Como nai dunha nena con NEE (necesidades educativas especiais), síntome rexeitada e ignorada. Énchense a boca falando de inclusión, presumindo de que Galicia é a única comunidade autónoma onde os nenos e nenas con discapacidade computan como dobre ou triplo, pero despois non o levan a cabo, baseado nunha lei que para min ten unha libre interpretación en función da cara da moeda.

O ano pasado contábamos cun apoio en educación infantil: un mestre a tempo completo (este ano só medio titor para a clase de 3º) e medio PT (pedagoxía terapéutica) para traballar con dous nenos. Todo iso desapareceu.

Cada curso aumentan as necesidades, cada vez hai máis diversidade na aula pero hai menos mestres de apoio. Isto non solo prexudica aos alumnos con NEE, tamén a aqueles que non teñen dificultades, xa que a atención non va a ser a mesma. O Mestre Martínez Alonso (Mos), sendo un centro de atención preferente (institución académica para facilitar a normalización dos procesos de escolarización para alumnos con necesidades especiais), conta con menos recursos que outro centro que non o é. Despois de dous meses de curso, o 27 de outubro dende inspección confirman que non van a enviar a ningún profesor máis, nin medio, nin enteiro. Montse Rodríguez García.

Coche automático

Menos mal que vivimos en un estupendo país. De espabilados y avispados. A los taitantos, después de cambiar marchas durante más de cuatro décadas, se nos ocurre pasar al automático. Sí, a una fila de letras, cada una con su significado. Y si haces algo mal, o pasas de 50 a 52 km/h, por ejemplo, alguien te riñe en la pantalla, o pita como si bajara de visita un marciano cabreado, y quedas con susto para un buen rato. Y luego resulta que todo el mundo domina el asunto, sobre todo los jóvenes. Les emplazo a que, cuando cumplan los taitantos, tengan que ponerse a los mandos de una nave espacial para ir a la compra. M. J. Vilasuso. As Pontes.