Los reyes del carnaval de la ciudad de Ourense ya están listos

María Doallo Freire
María Doallo OURENSE

OURENSE

Casiano y Trangallán, en el casco histórico, epicentro del entroido de Ourense
Casiano y Trangallán, en el casco histórico, epicentro del entroido de Ourense Santi M. Amil

Casiano y Trangallán son símbolos del entroido de la capital y llevan meses preparando esta festividad

31 ene 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Fieles a este festejo que se organizan lo que se van a poner con meses de antelación y escogen el mejor disfraz para darlo todo. Ourense es provincia de entroido y la capital no iba a ser menos. Entre los que nunca fallan están José Manuel Vázquez, Casiano, y Manolo Losada, el Trangallán. Estos dos ourensanos son ya todo un símbolo dentro de la celebración del carnaval en la ciudad. Cada año se superan, tratando de sorprender a los vecinos. De hecho no son pocos los que salen con la intención de encontrárselos y retratarse con ellos.

Conseguir que adelanten algo de sus looks es muy complicado. El año pasado, Trangallán repitió disfraz. Se vistió de Charlie Rivel porque, dijo, era una de las imitaciones favoritas de su padre. Esta vez irá de nuevo con lo que encuentre por casa. «Farei algo improvisado, pero non penso adiantar nada porque perde a graza. Se a xente quere saber de que vou, que saia o sábado de entroido. Ao mellor tamén me animo o luns», afirma.

Casiano, disfrazado de Rosalía
Casiano, disfrazado de Rosalía Cedda

«Este ano quérolle facer unha homenaxe a unha figura que faleceu e que era unha ídolo para varias xeracións», adelanta Casiano, que no suelta más prenda aunque se le pregunte insistentemente. Según las pistas que da, podría tratarse de Carmen Sevilla, de Concha Velasco o de María Jiménez. Las tres encajan en la descripción, pero con el fisioterapeuta ourensano nunca se sabe y quizá se meta en la piel de Tina Turner. «Outro día vou ir de alguén que ten relación cunha coñecida empresa ourensán. Somos unha das provincias punteiras no que se refire ao sector da moda e quero recoñecer o traballo desta firma que consegue que roupa feita en Ourense luza por todo o mundo», admite. ¿Adolfo Domínguez, Roberto Verino, Sociedad Textil Lonia? Sin duda, hay dónde elegir.

Trangallán se apoya en su mujer, Lola Blanco, para la producción de sus trajes. «Ela encárgase de todo, dende coser ata seleccionar os complementos. Pero este ano déixoa descansar porque vou a facer algo pola miña conta», dice. Mientras, Casiano confía cada año en la misma modista, la ourensana Puri Vázquez, de El Taller de Puri, en las Galerías Sol. Juntos empezaron la producción de sus disfraces del 2024 hace más de un mes. «Tiña outro organizado, pero xurdiume unha nova idea e cambiei de opinión. Menos mal que a miña modista é unha auténtica crac e nunca me pon trabas. Divertímonos moito a verdade», asume. Está pendiente de ir a hacer la prueba final antes de que llegue el gran día. O días, porque Casiano afirma que no se perderá ni una sola fiesta desde el viernes (9 de febrero) hasta el miércoles de ceniza. «Algunha noite levarei o traxe de cabreiro, que é o personaxe típico do meu pobo, Muíños», afirma. Y al desfile acudirá con la comparsa de Paco Gallego, otro ourensano que disfruta a lo grande el carnaval. «Invítanme a saír con eles e a verdade é que é precioso. Somos máis de oitenta persoas», dice Casiano.

Trangallán maquillándose de Isabel II
Trangallán maquillándose de Isabel II MIGUEL VILLAR

«Ourense ten unha característica envexable que é que aquí, na cidade, sempre hai bo rollo. Xamais vin o máis mínimo roce. Este é un entroido de alegría e de enxeño, no que moitas persoas pasan meses organizando e cosendo o traxe que van levar», afirma Casiano. Precisamente para Trangallán es imprescindible disfrazarse para poder disfrutarlo al 100 %. «Non se pode gozar do entroido sendo un mirón, o que hai que facer é participar, empaparse coa leria e deixarse levar. Aínda que sexa poñer un gorro ou maquillarse», advierte. Estos dos reyes del carnaval de Ourense están en contra de la programación de actividades paralelas, de las orquestas y conciertos en lugares concretos y del cierre de la plaza Mayor. «Esta festa naceu para que o pobo se atope nas rúas e flúa. No entroido do que se trata é de abrir as portas e compartir o sentimento», asegura Trangallán.

Los dos creen que deberían de potenciarse las tradiciones relacionadas con esta celebración en los colegios. «Os nenos deberían coñecer o que son comadres e compadres, o que é o enterro da sardiña e todo o demais. Por iso penso que a organización do entroido debería facer partícipes aos colexios da cidade», razona Casiano. «De feito, estou convencido de que sería moi interesante crear un traxe ou personaxe típico de Ourense, igual que se teñen en moitos municipios», añade.

Ya tienen todo listo para el carnaval 2024 en Ourense. «Agora o imprescindible é o tempo e a saúde e, o demais, é tan só botarse á rúa», termina Trangallán.