Las Xornadas Arraianas de Entrimo reconocen a quienes ponen en valor la memoria

La Voz OURENSE

ENTRIMO

Cedida

Xosé Manuel Núñez Seixas fue galardonado con el Arraiano Maior

07 ago 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Las celebración de las Xornadas Arraianas regresaron este fin de semana a Entrimo con un claro objetivo. «Están centradas no tema da memoria, queremos pór en valor a toda esa xente que traballa para manter viva a historia e as tradicións dos lugares», explica Aser Álvarez, uno de los promotores de la cita que organiza con el Colectivo Arraianos, con la colaboración del Concello de Entrimo. El Arraiano Maior de esta edición, el número trece en la sucesión, es desde este sábado Xosé Manuel Núñez Seixas. «É un recoñecemento moi especial e unha grande honra. As fronteiras, as raias, foron sempre un grande elemento nos meus estudos. Ademais para min, esta homenaxe significa recuperar unha parte da miña memoria familiar, xa que a miña avoa materna era de Souteliño da Raia, que está doutro lago de Oímbra, en Chaves», afirmó el historiador, nada más recoger su galardón.

La edición también reconoció a los comités de memoria histórica do Val do Limia de Celanova. «Están facendo un traballo extraordinario de recuperación da memoria oral e queriamos recoñecerllo», dice Álvarez. El colectivo tuvo una mención especial a Pepe Velo, al reconocerlo como Arraiano Universal. Ese fue uno de los momentos más emotivos del día.

Este domingo continúan las actividades. A las 11.00 horas arranca un curso de cestería tradicional para adultos, impartido por Chus Labrador. A las 12.30 horas será la inauguración de la exposición Gallaecia, que precisamente es una muestra de este tipo de artesanía tradicional. A las 22.00 horas tocará una proyección sorpresa en la alameda.