A clase en el CEIP San Clemente de Caldas: problemas en los baños, aulas sin luz y sin calefacción
CALDAS DE REIS
El Concello denuncia la situación de este colegio público y la Consellería de Educación dice que las obras de reforma se retomarán como muy tarde el lunes
24 oct 2025 . Actualizado a las 16:54 h.Problemas en los baños, aulas sin luz y sin calefacción, además de material de obra desperdigado en espacios comunes. Así está el interior del CEIP San Clemente, en Caldas de Reis. La quiebra de la empresa que ya había empezado la reforma de este colegio público de infantil y primaria del rural del municipio ha dejado al centro en una situación que denuncia el Concello y la dirección. Este jueves estaba prevista una rueda de prensa conjunta en el colegio para exponer los problemas existentes, pero según afirma el concejal de Educación, Manuel Fariña (BNG), ese acto fue expresamente prohibido desde la Xefatura Territorial. No hubo convocatoria, pero desde el gobierno local sí hacen pública la situación. Recuerdan que el pasado 10 de octubre ya se había dado la voz de alarma al entrar la adjudicataria en concurso de acreedores, dejando las obras de un día para otro.
«O centro de ensino segue coas obras de reforma paralizadas, con todo o material polo medio dos espazos comúns e sen luz nin calefacción nas aulas», afirma el edil. Desde el Ayuntamiento consideran que la actividad escolar de los niños está totalmente comprometida. «A resposta da Consellería de Educación foi rápida e, en principio, satisfactoria, xa que comunicou á dirección do CEIP que outra empresa se faría cargo de solucionar os problemas máis inmediatos para continuar coas aulas en normalidade e, a medio prazo, rematar todas as actuacións inicialmente previstas», expone Manuel Fariña. Sin embargo, este miércoles no sabían nada y decidieron programar esa rueda de prensa que, finalmente, no tuvo lugar. «Ninguén atende as chamadas da dirección do centro na busca dunha explicación», se queja el político.
Aluden desde el Concello de Caldas que esas reformas tan necesarias, en lugar de suponer una mejora, están siendo un calvario al estar paralizadas. «O que precisa o colexio son solucións, non anuncios para lavar a imaxe, nin manobras para calar as denuncias da dirección. Non se poden dar clases con normalidade, os baños non están operativos, non hai luz... A Xunta fixo no seu día un anuncio rápido de que as obras se ían retomar pola vía de urxencia. Pero vemos que foi só para intentar apagar o incendio, porque a día de hoxe o CEIP parece unha trincheira e polo único que se preocupa a Consellería é porque o centro non saia publicamente a denuncialo. É máis que lamentable», subrayó el concejal.
Trámites en marcha, según la Xunta
Por su parte, la Consellería de Educación señaló que «entre o venres e o luns está previsto retomar as obras». Recuerdan desde el departamento de la Xunta que los trabajos «tiveron que parar por entrar a empresa adxudicataria en concurso de acredores. Finalmente, a empresa adxudicataria (Construcciones Jesús Naray S.L.) propuxo a cesión do contrato á empresa de Pontevedra GPD. Os trámites xa están en marcha».
Añaden que este jueves desde la consellería se dictará una resolución «para que a nova empresa poida entrar xa no centro a realizar as actuacións de urxencia (por exemplo, reparar os circuítos que quedaran cortados nas actuacións previas acometidas pola outra empresa)». Además, «de xeito paralelo, continuarase coa tramitación da cesión de obra para que se poida executar por completo canto antes».