Mujeres con endometriosis: «Non é suficiente a baixa pola dor da regra, queremos un bo diagnóstico»
SANTIAGO

La asociación gallega de afectadas presentó sus reivindicaciones ante el Apóstol y le pidió apoyo ante Sanidade
20 jun 2022 . Actualizado a las 05:00 h.El reciente reconocimiento de la baja médica a las mujeres por dolores en la menstruación es importante para las afectadas, pero «aínda que sexa un avance en dereitos, para nós non é suficiente só a baixa pola dor da regra, queremos un bo diagnóstico e un tratamento adecuado do noso problema de saúde, que agora tarda unha media de 8 anos en ser diagnosticado. Non podemos asumir o estar cada mes tres días con moita dor e metidas na casa», manifiesta Cristina Fernández Feijoo, presidenta de la asociación gallega de afectadas por endometriosis.
Unas 50 mujeres y acompañantes recorrieron un tramo del Camino, desde Lavacolla al Obradoiro, donde desplegaron una pancarta «para visibilizar a nosa doenza». Y acudieron a la catedral «para pedir que o Apóstolo faga algo para que o modelo de atención para as mulleres con endometriose editado polo Ministerio de Sanidade no 2013 e actualizado no 2020 se difunda na sanidade galega, para que se coñeza e sexa efectivo», agrega.
La semana pasada esta asociación se reunió con el conselleiro y otros cargos de Sanidade para exponerle esta reivindicación. También se aprobaron en el Parlamento de Galicia «as mesmas medidas por unanimidade que se aprobaran no 2015 e que maiormente están sen cumprir» para la asistencia a este colectivo. El conselleiro les avanzó que se pondrán en marcha antes del final de la legislatura, manifiesta Cristina Fernández.