El Concello le entregó el premio Padrón, Berce do Xacobeo, que lo convierte además en Peregrino de Honra
25 oct 2025 . Actualizado a las 05:05 h.El párroco Roberto Martínez Díaz recibió ayer el galardón Padrón, Berce do Xacobeo, que implica también ser Peregrino de Honra. El Concello concede esta distinción desde 2017 para resaltar aquellas trayectorias que contribuyen a la promoción y preservación del Camino de Santiago y de su patrimonio cultural en la capital del Sar. En el acto, celebrado en la iglesia parroquial de Santiago, el homenajeado estuvo arropado por la corporación municipal, compañeros religiosos y numerosos vecinos que, con su presencia, quisieron mostrar su agradecimiento por «unha labor incansable que se manifesta tanto no coidado co que acolle as persoas peregrinas que cada día chegan á nosa vila dende todos os recunchos do mundo como no seu afán de conservar e mellorar o patrimonio histórico-relixioso padronés»”, según afirmó el alcalde Anxo Arca.
Roberto Martínez, licenciado en Teología y profesor del Instituto Teológico Compostelano, que ejerce de párroco de Padrón desde hace casi dos décadas, aseguró recibir el reconocimiento con gran alegría, con mucha emoción y con humildad. Aprovechó su discurso para «pedirlles aos organismos competentes o recoñecemento oficial do Camiño de Santiago a Padrón». Así, afirmó que «a historia, a arqueoloxía e a tradición documentada demostran que moitos peregrinos, despois de chegar a Santiago, continuaban ata aquí para coñecer estes lugares intimamente vencellados á orixe da tradición xacobea. A declaración de oficialidade deste tramo non sería só un acto de xustiza histórica, senón tamén un impulso cultural, espiritual e turístico para toda a comarca, recoñecida como berce da tradición xacobea, por terse este lugar como punto de chegada do corpo do Apóstolo Santiago», dijo.
El párroco, que calificó a Padrón como «unha porta aberta do Camiño, un lugar de encontro e de acollida», destacó el momento álgido que vive la localidad como lugar de peregrinación, con más de 79.600 personas recibidas en la iglesia en lo que va de año. Sin embargo, añadió Roberto Martínez, «máis alá dos números, o importante son os rostros e as historias de quen chega ata aquí buscando silencio, descanso ou sentido. O Camiño de Santiago non é unicamente unha ruta xeográfica: é, sobre todo, unha experiencia interior. Quen se pon en camiño busca algo máis ca un destino; busca sentido, reconciliación, horizonte», precisó.
Por su parte, el alcalde Anxo Arca Anxo Arca resaltó el papel desarrollado por el párroco para impulsar la restauración del retablo mayor de la iglesia y el acondicionamiento de su cubierta, junto con otras mejoras en el santuario de A Escravitude o en las iglesias de Cruces, Herbón o Iria. «Tamén quero facer alusión ao seu empeño por manter abertos os templos do Camiño, cousa que sei que supón un gran esforzo», añadió el regidor.
Anxo Arca le dedicó al párroco unas palabras muy especiales: «espero que hoxe poidas sentir máis cerca que nunca a toda a xente de Padrón que te admira, que te respecta e que te quere. Que poidas ter un pouco máis claro que es xa tan padronés como o que máis».
Con anterioridad al acto religioso, el homenajeado fue recibido por la Corporación municipal en la Casa del Concello, donde firmó en el Libro de Honor. Después, la Banda de Música Municipal acompañó a la comitiva hasta la iglesia parroquial, donde se celebró una misa solemne oficiada por el canónigo Daniel Lorenzo, director de la Fundación Catedral.