Ganó el IES Xelmírez I por un estudio sobre la mina de Touro
08 feb 2020 . Actualizado a las 05:00 h.Los 24 trabajos seleccionados de para la final del Premio Stephen Hawking de jóvenes investigadores evidencian que «hai moito futuro na ciencia galega, polo traballo en equipo, o rigor científico, a demostración de como asumen retos e a boa exposición», valoró Elena Vázquez Cendón, decana de Matemáticas de la USC, que integró el jurado. «O nivel foi moi alto. Hai moito inxenio nesta xente nova e algúns traballos que deixan coa boca aberta», indicó el físico y exrector Carlos Pajares, coordinador de la actividad.
Ganó la tercera edición, fallada anoche en el IES Rosalía de Castro de Castro, el estudio Condicións medioambientais nas zonas fluviais limítrofes coa mina de Touro, de Uxía Romero, Tais Senín y Noa Mesejo, del IES Xelmírez I de Santiago. Analizaron muestras de ríos, en laboratorios de la Facultade de Química de la USC, y concluyeron como aguas próximas a la mina están contaminadas y sus condiciones «impiden sobrevivir á maioría dos organismos». Recibieron mil euros por el trabajo.
Hubo dos segundos premios, de 500 euros cada uno, para alumnado de los IES Rosalía de Santiago y Blanco Amor de Ourense; y cinco terceros premios, de 250 euros cada, para grupos de los centros Ramón María Aller de Lalín, Xelmírez II de Santiago; y tres del Rosalía de Santiago.
En la entrega estuvieron la conselleira Carmen Pomar; la edila Noa Díaz; y una amplia representación de la USC y de los centros de secundaria participantes.