Feijoo: «Están chegando avións con pasaxeiros doutras comunidades sen que se acredite que residen aquí»

Juan V. Lado REDACCIÓN / LA VOZ

SOCIEDAD

Feijoo mantiene una videoconferencia con Sánchez y los presidentes autonómicos para abordar la crisis del coronavirus
Feijoo mantiene una videoconferencia con Sánchez y los presidentes autonómicos para abordar la crisis del coronavirus xunta de galicia

El presidente de la Xunta reclama que se «se concrete se iso cumpre ou incumpre o decreto de alarma»

25 mar 2020 . Actualizado a las 08:09 h.

Alberto Núñez Feijoo compareció públicamente el martes para desvelar que Galicia necesitará el 65 % de las camas del Sergas para combatir la epidemia

«No pico da presión asistencial, serían necesarias más de 4.000 camas, durante varios días, probablemente durante máis dunha semana destinadas exclusivamente a tratar a pandemia», aseguró el presidente gallego en una alocución pública en la que también lanzó un mensaje de alerta sobre la llegada de residentes de otras comunidades a Galicia. 

«Os avións que están chegando a Galicia traen pasaxeiros de outras comunidades autónomas», dijo el presidente, que pidió que «se concrete se iso cumpre ou incumpre o decreto de alarma, porque, como se sabe, a Galicia só poden vir aquelas persoas que están habitualmente domiciliadas e vivindo en Galicia. O resto teñen que quedar nas súas comunidades de orixe», reseñó.

El sistema aeroportuario depende del Gobierno central, pero Feijoo entiende que «iso se debe controlar con maior intensidade», porque tienen «coñecemento de xente que vén de outras comunidades autónomas e non está claro que se acredite que residen en Galicia».

Traslado de pacientes

En cuanto al posible traslado de pacientes apuntado por el director del centro de emergencia, Fernando Simón, y por el ministro de Sanidad, Salvador Illa, Feijoo fue bastante claro: quiere que se garantice, y además por escrito, que solo llegarán si los territorios receptores tienen capacidad real para asumirlos.

«España é unha nación e en consecuencia é unha unidade. Antes de tomar decisións de remitir pacientes a outras comunidades autónomas estou convencido de que a autoridade sanitaria terá moi segura a curva epidemiolóxica da comunidade autónoma de destino. Polo tanto, en caso de que esteamos ante esa situación, tamén estou convencido de que o Ministerio de Sanidade acreditará documentalmente a seguridade de remitir pacientes a unha comunidade, non para que se produza o colapso desa comunidade senón para facer as cousas con coordinación e con capacidade de absorción de eses pacientes», aseguró el presidente, en una intervención muy centrada en incidir que Galicia aún tiene lo peor por delante y hay que prepararse para ello, porque va a poner a prueba la capacidad de respuesta del sistema sanitario y la de la Administración a la hora de dotar a los profesionales de los medios necesarios para hacer su trabajo.