![El Imelga de Vigo se trasladará a la nueva ciudad de la justicia](https://img.lavdg.com/sc/ju-NIwIA1KzhEe08HQMUxAoXxlI=/480x/2022/07/21/00121658425263157362172/Foto/VL24C1F2_19400.jpg)
Solicita colaboración a los colegios de trabajo social y psicología en Galicia
08 ago 2022 . Actualizado a las 23:46 h.La Xunta pretende desbloquear, solicitando ayuda externa, la situación de colapso que padecen los médicos forenses del Instituto de Medicina Legal de Galicia (Imelga) que realizan entrevistas psicosociales en la provincia de Pontevedra. El escenario generado implica que, actualmente, se esté demorando la realización de estas entrevistas un año y medio, hasta principios del 2024. Ayer, la Vicepresidencia Segunda Consellería de Presidencia, Xustiza e Deporte de la Xunta explicaba que «para abordar medidas a curto e a medio prazo para desbloquear a situación estamos a traballar de maneira conxunta e en contacto cos equipos psicosociais do Colexio oficial de Traballo Social de Galicia e do Colexio de Psicoloxía de Galicia».
El resultado de los primeros contactos con ambos órganos colegiados ha sido positivo, explica el Gobierno gallego, que añade: «Despois das reunións mantidas con ambos colectivos, estes manifestaron a súa disposición a colaborar atendendo á materia tan sensible como é o dereito de familia, polo que se está a concretar como materializar esta colaboración».
La Vicepresidencia Segunda de la Xunta expone también su versión de cómo se ha llegado a esta situación de bloqueo, que sufren los funcionarios de plantilla: «O incremento de casos que solicitan informes psicosociais nesta xurisdicción, e as consecuencias derivadas da declaración do estado de alarma e conseguinte suspensión dos prazos procesais acordada a nivel estatal, así como a entrada en vigor da lei 8/2021 de 2 de xuño, pola que se reforma a lexislación civil e procesal para o apoio ás persoas con discapacidade no exercicio da súa capacidade xurídica, tanto pola revisión dos procedementos de discapacidade como a proba preconstituída nas declaracións dos menores e persoas con discapacidade, provocou que o número de informes pendentes e o prazo para a elaboración destes se incrementara de forma exponencial».
Las soluciones planteadas por la Xunta se desconocen por ahora en la plantilla del Imelga, que la semana pasada explicaba el escenario real por carta a un juzgado de la provincia denunciando que los responsables políticos hacían oídos sordos. La petición de ayuda externa es una fórmula que se intentó aplicar en el 2015, también ante otra situación de colapso, y no dio resultado. Está por ver ahora.