Dimite la dirección del IES Valadares por la falta de personal para atender a los alumnos con necesidades específicas
VIGO

A pesar de todos los escritos e informes enviados la Xunta, el instituto dispondrá de un docente menos: «Non podemos falar de inclusión sen medios humanos para levala adiante»
17 jul 2025 . Actualizado a las 14:08 h.El equipo directivo del IES Valadares presentó hoy su dimisión ante la Inspección Educativa y la Dirección Territorial de Educación de Pontevedra porque, «a pesar de todos os escritos e informes presentados ás diferentes autoridades educativas», el instituto tendrá un docente menos el próximos curso. El puesto de profesor ha sido remplazado por el de una segunda orientadora, «absolutamente necesaria nas nosas circunstancias», y la Consellería se ha decantado por no ampliar el personal.
«A realidade é que as nosas aulas son grupos de 30 alumnos con aproximadamente un terzo que require unha atención moi específica (síndrome de Down, TEA de diferentes graos, trastornos de conduta, discapacidade intelectual superior ao 33%, altas capacidades, discapacidade visual ou auditiva...)», indica el equipo directivo formado por Patricia Mena, Manuel Ángel Iglesias, Begoña Vázquez Domínguez y Carmen Boado Aguinaga. Además, recuerdan que tanto este alumnado como el resto tiene derecho «a unha atención educativa digna e de calidade».
Insisten en que no es posible para un docente atender de manera «realista e efectiva un aula como a descrita». Así se lo hicieron saber a las autoridades educativas en varias ocasiones, «unha consellería de Educación que presume de ser un modelo de atención á diversidade, pero xuntar nunha aula a alumnado diverso non é suficiente; non podemos falar de inclusión sen medios humanos para levala adiante», continúan. Durante estos años la dirección se integró en múltiples programas ofertados por la Xunta «coa intención de enriquecer a nosa oferta e mellorar a calidade educativa», pero ninguno venía acompañado de recursos humanos. «Nútrense do voluntarismo e vocación do profesorado e levan consigo unha importante carga de traballo extra: formación, programación, memorias, xestións, coordinacións», lamentan.
Desde la directiva del IES Valadares recuerdan en un comunicado que «sabemos que moitas familias escollen o noso instituto por recomendación doutros centros ou gabinetes, convencidas de que o seu fillo ou fila recibirá aquí unha atención adecuada. Pero a realidade acaba por impoñerse: non hai horas de apoio suficientes, non hai atención individualizada, non se poden aplicar todas as adaptacións nin facer un seguimento como sería desexable». Denuncian que la única forma de adaptarse e que o profesorado trabaje «sen descanso, formándose, implicándose e facendo un esforzo enorme, que nin se ve nin se recoñece. O resultado: profesorado desbordado, familias frustradas, alumnado desatendido e un equipo directivo esgotado».
Recuerdan que a lo largo del curso informaron «en numerosas ocasións» de las necesidades del centro con entrevistas, escritos e informes detallados solicitando más recursos. «Documentos que levan horas de traballo e non reciben resposta. Informes que só serven para encher arquivos e aumentar a burocracia, mentres a realidade do centro empeora e co resultado final hoxe coñecido: ningunha incorporación de profesorado para o vindeiro curso».
La directiva zanja el comunicado insistiendo en que «non podemos seguir asumindo unha responsabilidade para a que nos comprometemos pero para a que non se dan os medios necesarios. A nosa dimisión é unha decisión dura, pero tamén unha denuncia: non queremos ser cómplices dun sistema que precariza a educación pública mentres finxe que funciona ben».