El comité urge soluciones ante «a situación de emerxencia» de Alcoa en San Cibrao

S.S. VIVEIRO/ LA VOZ

A MARIÑA

XAIME RAMALLAL

Tras reunirse con Reyes Maroto y Núñez Feijoo, continuarán con las movilizaciones

08 oct 2019 . Actualizado a las 19:56 h.

Semanas después de aceptar la invitación a visitar la fábrica de Alcoa en San Cibrao, Reyes Maroto, ministra de Industria en funciones, ha estado este martes en la factoría, donde se reunió con el titular de la Xunta, Núñez Feijoo, y con el presidente de Alcoa en España, Álvaro Dorado. Tras comparecer ante los medios de comunicación, analizaron la situación con los representantes de los alrededor de 1.200 trabajadores directos de las plantas de aluminio y alúmina. «Diante desta grave crise», el comité ha decidido continuar con las movilizaciones «para esixir do Goberno unha solución urxente a actual situación de emerxencia que vive A Mariña».

«Dista moito de estar garantida a solución que materialice un marco tarifario estable que nos poña en igualdade de condicións coas demais industrias de aluminio europeas», subraya el órgano de representación sindical que preside Xosé Paleo. A esa conclusión llegan porque Maroto, «a pesar de entender o carácter de urxencia para a aprobación do estatuto para a nosa industria», les explicó que al ser un gobierno en funciones «non poden aprobalo, ademais non aclarou o seu contido». En ese escenario, Alcoa ha vuelto a transmitirle a los representantes de los trabajadores «que cos prezos actuais da enerxía a producción de aluminio no Estado non é viable».

Según el comité, la ministra de Industria en funciones «confirmounos que a próxima semana se aprobará en consello de ministros a ampliación do crédito para abonar as compensacións por CO2 ao máximo permitido pola UE para as empresas que o solicitaron». Añaden que Maroto les dijo que después «comezarase cos pagos que se farán efectivos antes de final de ano». También les explicó que España negocia con la Unión Europea una «prórroga da poxa de interrumpibilidade para o do 2020 en condicións idénticas a do segundo semestre do 2019».

Los sindicalistas concluyen apuntando que se ha «conformado a mesa de seguimento» de la situación de Alcoa en San Cibrao, sobre la que Maroto «se comprometeu a dar data da primeira reunión durante esta semana». En ese encuentro «tamén se comprometeu a ensinar e analizar o contido do estatuto» del consumidor electrointensivo.