Suspendido por falta de alumnos el curso de seis meses en Ribadeo que garantizaba empleo en Astilleros Gondán

J.A. RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

En la que sería la tercera promoción, solo se presentaron tres personas interesadas en trabajar construyendo embarcaciones de fibra

30 ago 2023 . Actualizado a las 22:20 h.

A la tercera ya no ha podido ser. El aliciente de hacer un curso de seis meses de formación y prácticas y acceder a un puesto de trabajo en un astillero de la élite nacional, como es Gondán, no ha sido aliciente suficiente para captar alumnos. En las dos primeras convocatorias los dos últimos años ya hubo dificultades para alcanzar un mínimo de alumnos, pero en esta ocasión solo tres personas se mostraron interesadas, insuficientes para justificar la dedicación de personal, espacio y recursos para la formación en el CIFP Porta da Auga.

El astillero de fibra de Gondán, que la firma de Castropol tiene en el muelle de Vegadeo, en la ría ribadense, va viento en popa. El contrato de 52,4 millones de euros para la construcción de 10 ferris eléctricos para el operador de transporte fluvial de pasajeros portugués Transtejo/Transportes Tejo, cuyas primeras unidades ya han empezado a operar en el río Tajo entre las riberas de Lisboa y el sur de la capital lusitana, le garantiza carga de trabajo hasta finales del 2024.

Para afrontar este contrato Gondán necesitaba aumentar su personal, de ahí que en colaboración con la Consellería de Educación de la Xunta y el CIFP Porta da Auga de Ribadeo se promoviese un primer curso por el cual, tras seis meses de formación y prácticas, el astillero asturiano se comprometía a contratar a los alumnos. La primera convocatoria, con 24 plazas, se cubrió a duras penas. En la segunda se ofertaron otras 15 plazas, con las mismas condiciones, una formación que garantiza el empleo. Pero solo se cubrieron 11.

Gondán sigue necesitando personal, de ahí que se tratase de formar a una tercera promoción de alumnos. Pero no ha podido ser.

Desde el Centro Integrado de Formación Profesional Portad da Auga de Ribadeo, el director, Isidro Berdeal, manifestó: «O primeiro ano foi ben e dos 25 alumnos chegaron a contratar a 16-17. Na segunda promoción xa houbo menos demanda de alumnos e finalmente contrataron a cinco. Gondán non buscaba artesáns nin xente especializada, pero si loxicamente que se chegue a uns requisitos de aptitude e de actitude, garantindo cuns mínimos un emprego. E agora, para esta terceira promoción solo houbo tres solicitudes de admisión, e con tres alumnos non se pode montar un curso, que ademais é de alto custo, que supón ocupar talleres e dedicar profesorado, co cal, solo con tres alumnos é inviable. Unha magoa, porque eran en torno a seis meses de formación, dúas semanas de prácticas e xa pasaban a contratación se se alcanzaban uns mínimos».

Berdeal reconoce su decepción por no alcanzarse la cifra de alumnos para mantener el curso: «En Gondán dinme que é o que hai. Fixemos difusión, tanto na Mariña como no Occidente astur, porque estes postos de traballo recaen na zona, contribúen a asentar xente na comarcal. A implicación era total, do centro, de Gondán e da Consellería, que asignou unha profesora para seguir formando especialistas, pero a raíz de que non se acadou unha matrícula mínima foi derivada a outro destino, co cal temos un profesor menos en Automoción no centro».

«A nivel persoal é frustrante, porque estás ofrecendo unha formación á carta, que require ocupar espazo do centro, a implicación persoal da profesora que ten que formarse fóra do seu horario laboral... pero ocorre que ao final todos nos queixamos dos índices de paro que hai e resulta que cando xurde unha oportunidade dunha formación cun compromiso explícito ligado de contratación se acadas uns requisitos mínimos, resulta que non hai nin sequera demanda. Este ano a porta pechouse. Se o ano que vén a cousa cambia e se Gondán segue precisando persoal por carga de traballo, esperemos que o podamos volver a intentar», concluyó Isidro Berdeal.