La aventura de volar por A Mariña en los tiempos en que aterrizaban en los prados cuando acababan el combustible
RIBADEO
Tino Reymondez es el jefe de vuelo del aeródromo de Vilaframil, en Ribadeo: «Nos anos 90 podías facerte cun avión por moito menos do prezo dun coche»
26 ago 2023 . Actualizado a las 10:21 h.Todo empezó en Arnao, Figueras, en el municipio de Castropol, en torno a los años ochenta. «A cultura da aviación naceu alí, e tamén toda a afección que se creou nesas datas e que aínda se mantén a día de hoxe, pero en menor medida», se lamenta Tino Reymondez, que lleva casi 20 años como jefe de vuelo en el aeródromo de Vilaframil, en Ribadeo. «Eu comecei tamén en Arnao, pero nunca abandonei o clube. Sigo estando moi vinculado a el», indica, rememorando sus inicios en el mundo de la aviación. «Antes, voar era moito máis económico», asegura, «calquera persoa podía mercar un avión», confirma, en referencia al aparente descenso de interés que lleva años afectando a la aviación.
«A perda de poder adquisitivo é unha realidade. Agora a xente non pode acceder tan facilmente a un avión como cando empezou a miña xeración», explica, convencido de que las condiciones socioeconómicas son un factor relevante en relación a la falta de relevo generacional que presenta en estos momentos el aeródromo de Vilaframil. «Antes por cerca de cen mil pesetas, o que sería o equivalente a uns 6.000 euros actuais, podías facerte cun avión de gama media, co básico», ratifica. «Agora, se queres comprar un de última xeración non o atopas por menos de 100.000 euros», confirma un veterano de la aviación mariñana. «Non te engano cando digo que nos anos 90 podías facerte cun avión por moito menos que o prezo dun coche», comenta.
«Eu comprei fai un par de anos un avión de segunda man. Practicamente non hai venda de aeronaves novas, e as que están no mercado son completamente inaccesibles para o peto medio», confirma. «Pero non teño unha queixa co meu avión. Penso que foi feito na República Checa, alcanza os 130 km/hora e pode recorrer unha distancia de 1000 km», explica.
La mayoría de los socios del club ribadense, unos 15 en la actualidad, cuya media de edad supera los cincuenta, utilizan su avión privado para realizar viajes cortos. «As escapadas de fin de semana e os desprazamentos curtos», indica Reymondez, señalando que los tiempos han cambiado mucho también en lo que respecta a la concepción de la aviación. «Agora mesmo hai sete avións no aeroclub, pero chegou a haber moitos máis», recuerda.
Lo que más ha marcado al jefe de vuelo de Vilaframil fueron sus primeras incursiones en el mundillo. «Recordo como se fora onte a primeira volta aérea a Galicia. Fou unha experiencia inolvidable», rememora. «Non era como agora, os avións quedábanse sen gasolina e tiñan que aterrar en praos de calquera maneira», explica. «Tiñas que levar os bidóns de gasolina a costas practicamente», bromea, incidiendo en que en esos momentos ibas «literalmente no aire, en naves de tubo e tela», confirma.
Si bien la «semilla» de la aviación fue plantada al otro lado de la ría de Ribadeo, en el occidente astur, su cultura se fue expandiendo por A Mariña gracias a los fuertes vínculos que siempre caracterizaron ambas comarcas. «O primeiro avión que voou na zona de Asturias e da Mariña foi feito por socios de Arnao», confirma. «Foron a Portugal e copiar un de alí. Creo recordar que era un tango de 2 prazas», concluye, aún con la esperanza de que la aviación vuelva a despegar.