Dañaron casi 10 kilómetros de recorrido en Monte Maior marcado altruistamente por la Peña Lar de ciclismo y trail, mientras que entre Penedo do Galo y A Sobreposta tiraron muebles y colchones
22 ene 2025 . Actualizado a las 08:57 h.No por habitual deja de ser dolorosa la falta de respeto y civismo que algunos exhiben. Gracias a una subvención de la Diputación y al esfuerzo altruista de miembros de la Peña Lar, los casi 65 kilómetros de la Viveiro Bike Xtreme cuentan con un marcaje permanente que descubre a ciclistas, corredores y senderistas caminos por A Silvarosa, Monte Castelo, O Souto da Retorta, O Pozo da Ferida o Penedo do Galo. Sin embargo, casi 10.000 metros de postes y carteles han desaparecido en la zona de Monte Maior, donde vándalos destrozaron también algunas cancelas puestas para evitar que los animales se escapen.
«Non sei que mal lle poden facer a ninguén. Falta moito civismo. Temos unha sinal cada quilómetro e faltan ao redor de dez. Levaron postes, carteis e todo... Na baixada do Trailiño substituíuse a cancela por un palé, que ata queda máis bonito... Puxemos cinco cancelas nesa zona e hai varias tiradas e arrincadas. Só deixaron as visagras», cuenta el presidente de la Peña Lar, José Manuel Pernas, Chupi.
«Penso que non dá tanto traballo a quen pasa abrir e cerrar. Acordamos poñer as cancelas coa comunidade de montes de San Roque para evitar que fuxan os animais», detalla.
Junto a otros miembros de una asociación muy activa, que, además de la carrera ciclista Viveiro Bike Xtreme, organiza otras citas en la zona como el Trail Do Caolín ao Fuciño do Porco, en O Vicedo, marcó con distintos colores las diferentes partes del recorrido. «Supuxo un esforzo económico e físico para que moitos deportistas poidan desfrutar o percorrido. A zona inicial polas Minas da Silvarosa ten o marcaxe vermello, no Castelo é azul e no Penedo do Galo e San Roque, verde», cuenta Chupi.
«Xa hai algúns anos se mangara algunha estaca. O palé que se puxo en lugar dunha das cancelas tamén o destrozaron», añade Pedro Esmorís, el director de carrera de la Camovi.
Con todo, los destrozos en los montes mariñanos son una constante. No solo por parte de vándalos, sino que el trabajo de maderistas también ha causado daños a numerosos caminos y rutas. «Entendo que teñen dereito a traballar, que hai que quitar a madeira, pero hai que darlle unha volta a como se coida o patrimonio que temos no monte. Hai camiños de pedra en Santo Alvite e Xunqueira que quedaron completamente destrozados. É unha pena», cuenta.
Muebles y colchones tirados en otra zona de Penedo do Galo
Alfredo Navarro, Fidiño, presidente de la ACD Alboi, destaca que esas no son las únicas gamberradas que se ven en el monte y atentan seriamente contra el medio ambiente. «Entre Penedo de Galo e A Trasposta alguén foi tirar uns mobles e un colchón. Como se fose un punto limpo», denuncia.