Unas trescientas personas se concentraron este domingo para reclamar soluciones a las Administraciones y respaldar a la familia de Lago a la que okuparon una vivienda
09 nov 2025 . Actualizado a las 20:16 h.Unas trescientas personas, según la estimación del cuerpo de seguridad local, se concentraron este domingo en el pabellón municipal de Xove para reclamar «solucións» a la okupación, después de que varias personas entraran de forma ilegal, a finales del pasado mes de octubre, en una vivienda de Casas Longas, en la parroquia de Lago.
«Facemos un chamamento ao pobo da Mariña: imos defender o noso», expusieron con la lectura de un manifiesto los convocantes de la protesta, ciudadanos a título particular que aspiran a constituirse en asociación para reclamar a las Administraciones un cambio legislativo que evite la «indefensión» de los propietarios y permita sacar de forma más ágil de las casas a quienes entraron en ellas ilegalmente, con los que existe, argumentaron, «permisividade e desidia institucional, que son unha forma de traición».
Los convocantes de la protesta aseguraron que el caso de Lago «non é illado, senón o reflexo dun abandondo e dunha inxustiza», y que la okupación «rouba o noso pasado e o noso futuro».
«Cando falamos de casas non falamos de catro paredes e de tellados (…) nin de luxo e especulación, senón de raíces, de sacrificio, traballo e suor dos nosos maiores, que traballaron a terra, emigraron e construíron un futuro para os seus. A okupación é unha ferida aberta e unha falta de respecto. Non queremos que a nosa terra nin as nosas vivendas sexan profanadas nin roubadas», afirmaron.
«A propiedade non é un privilexio, senón un dereito, e a lei debera premiar ao cidadán honrado e castigar a quen non cumpre a lexislación», indicaron, apelando a que «temos que erguer a voz, xuntarnos e crer en nós, porque temos a forza para cambiar cousas (…). Non queremos facer o traballo dos policías nin dos xuíces, nin xerar desorde, senón que se cumpra o estado de dereito. Estase a alterar a convivencia e a okupación afecta directamente ao corazón mesmo do noso sistema de liberdades», remarcaron.
Los asistentes clamaron «aquí non» e hicieron sonar sus silbatos en una protesta que sirvió también para respaldar a la familia -presente en la concentración- que sufrió la okupación de su casa. También se sumó al acto reivindicativo el alcalde xovense, Demetrio Salgueiro.