
Una delegación de Vilagarcía estará el próximo sábado en Moncada
26 feb 2025 . Actualizado a las 05:00 h.El próximo sábado, una representación del Servizo Municipal de Emerxencias de Vilagarcía y de Protección Civil viajará hasta Valencia, en concreto al Ayuntamiento de Moncada. Allí han decidido organizar, coincidiendo con el Día Internacional de Protección Civil, una entrega de condecoraciones al personal desplazado a las zonas afectadas por la DANA. De Vilagarcía había salido, el 1 de noviembre, un equipo de seis personas que compuesto por tres integrantes de Emerxencias y otros tres de Protección Civil. Se marcharon a Valencia con la intención de «prestar axuda na emerxencia declarada e que, como xa é coñecido, provocou a perda de máis de 200 vidas e moitos danos materiais».
Entre los homenajeados de Moncada figuran los integrantes del equipo arousano. Recibirán la cruz al mérito de Protección Civil con distintivo rojo, según reza un acuerdo de la alcaldía de Moncada. Un acuerdo que se extiende a todos los participantes en aquella desesperante batalla.
«O desprazamento dos medios vilagarciáns realizouse trala solicitude de axuda urxente por parte da Asociación Nacional de Protección Civil, que solicitaba persoal e medios dispostos a desprazarse a Valencia para colaborar nas tarefas de rescate, achique, busca de desaparecidos, axuda á poboación, limpeza de vías, aperturas de ascensores...». El municipio de Moncada, aún sin figurar entre las localidades afectadas, se convirtió en punto de recepción al personal desplazado desde todos los rincones de España, facilitándole alojamiento y siendo, así, el centro de lo que dio en llamarse «Operación Moncada».
«Unha das características fundamentais do persoal desprazado nos primeiros momentos era a propia autonomía; isto quere dicir que os equipos tiñan que ser totalmente independentes en canto a comida, bebida, combustibles... Polo tanto, os efectivos vilagarciáns pasaron tres días traballando baixo a coordinación do posto de mando avanzado situado en Sedaví, en achiques de garaxes nos que se tiñan sospeitas de que podería haber persoas falecidas; na busca de persoas en auga, na limpeza de barro e terra das rúas, na axuda a veciños e comerciantes na apertura de reixas e portas... E descansando unhas poucas horas con esterillas e sacos nun pavillón».